Komoly célokat tűzött ki a német istálló az év elején, de a várt eredmények elmaradtak, rendre az 5-10. pozíciókért harcolt Rosberg és Schumacher.
A német Auto Motor und Sportnak Rosberg nyilatkozott: – Közelebb szeretnénk kerülni az élbolyhoz, de ehhez még javulnunk kell. Látom a csapaton a fejlődést, az autó is egyre jobb, és ez már az eredményeinken is meglátszik. Csak idő kérdése, jönni fognak a sikerek maguktól.
A világbajnok édesapa árnyékából nehéz kitőrni
Nico Rosberg autóversenyző családba született, hiszen édesapja Formula–1-es világbajnok volt. Hat évesen ült először gokartba és 11 éves korától versenyzett. 2000-ben második helyezett lett a Forma-A gokart Európa-bajnokságban. Ezzel egy időben néhány Forma-Super A futamon is részt vett.
2002-ben váltott autókra a német Forma-BMW sorozatban és rögtön meg is nyerte a bajnokságot. Még ebben az évben (mindössze 17 évesen!) lehetőséget kapott a Formula–1-es BMW-Williams csapattól, hogy tesztelje autójukat, s ezzel Nico Rosberg lett a legfiatalabb versenyző, aki valaha Formula–1-es autót vezetett.
2003-ban és 2004-ben a Formula–3 Euroseries-ben versenyzett édesapja csapatában, majd 2005-ben a GP2 sorozatba ment a Nicolas Todt (Jean Todt fia) tulajdonában lévő ART Grand Prix csapathoz. Akárcsak annak idején a Forma-BMW-ben, itt is azonnal bajnok lett, legyőzve a sokra tartott finn Heikki Kovalainent.
2005. novemberében bejelentették, hogy a következő szezonra leszerződtette Formula–1-es csapatába a Williams.
2009 október 29-én bejelentették, hogy Rosberg távozik az év végén a Williams csapattól. 2009 november 16-án a Mercedes felvásárolta a Brawn GP-t és Mercedes GP néven új csapatot indítottak a 2010-es idényben. 2009 november 23-án bejelentették hogy Rosberg lesz a csapat első számú pilótája.Pontosan Rosberg igazolása után egy hónappal bejelentették, hogy Michael Schumacher lesz Rosberg csapattársa.