Ronaldo jelenete nagy lavinát indított el
Úgy tűnik a Crsitiano Ronaldo a közösségi médiában port kavaró sajtótájékozatós jelenete nagy hatást gyakorolt az Eb-n játszó labdarúgókra.
A portugál klasszis még a magyarok elleni mérkőzés előtti sajtótájékoztatót tette emlékezetessé azzal, hogy az elé kihelyezett kólát eltolta maga elől, majd egy palack vízzel a kezében mindenkit arra bíztatott, hogy inkább azt igyák, mint a cukros üdítőt.
Cristiano Ronaldo desprecia y quita refresco en plena conferencia
El capitán de Portugal no se abstuvo de retirar dos bebidas de un gran patrocinador de la Eurocopa, con tal de mostrar su desprecio hacia el producto.#CR7 #C…
A Coca Colának nem jött jól a jelenet. A cég részvényei Ronaldo megnyilvánulását követően egy nap alatt milliárd dollárt estek a tőzsdén.
Ronaldo tette után az UEFA szóvivője a The Daily Mail-nek úgy nyilatkozott mindenkinek mások az igényei. Hozzátette a játékosoknak a cukros üdítőkön kívül vizet is kínálnak a sajtóeseményeken.
Valószínűleg a portugál által keltett hullámok lassan elcsitultak volna, ha nem jön Pogba és Locatelli, akik lemásolták a vírusosan terjedő jelenetet.
Pogba a németek elleni találkozót követően nem a kólát, hanem az egyik szponzor sörét tette odébb.
First Ronaldo with the Coca-Cola…
Now Paul Pogba wasn’t happy with the Heineken in front of him at his press conference pic.twitter.com/SU1ifQPGOP
— Goal (@goal) June 16, 2021
A svájciak ellen kétszer is betaláló Locatelli szó szerint lemásolta Ronaldót. Először arrébb tolta az üdítőket, majd azt kiáltotta aqua, azaz víz.
Locatelli following Ronaldo’s footsteps. Coca Cola gonna be a meme at this point pic.twitter.com/gK5wCKGM1v
— Abduł (@Abdul999_) June 16, 2021
A már szinte sorozatossá váló események kapcsán a Marca.com két szakértőt is megkérdezett, mit gondolnak az esetről. Carlos Canto, az SPSG tanácsadó vezérigazgatója úgy gondolja, az Egyesült Államokban nem történhetne hasonló.
"Ha ilyesmi történt volna az NFL-ben vagy az NBA-ben, a játékost megbüntették volna. Ott nagyon szigorú fegyelmi rend van és nem tehetsz ilyet.”
„Én a Coca Cola helyében azonnal felhívnám az UEFA-t és azt mondanám nekik, hogy meg kell védeniük."
Cinto Arjam , a CA Sports Marketing alapítója, Ronaldóéhoz hasonló jelenetek veszélyes precedensek.
"A probléma nem Cristianóval kapcsolatos. Arról van szó, hogy ha Cristiano megteszi, és nem történik semmi, akkor Griezmann vagy Busquets miért nem teszi meg?"
Arjam úgy véli, hogy a futballisták felelősséggel tartoznak országaikért, ezért támogatniuk kell a szponzori megállapodásokat.
„Amit a futballisták nem értenek, az az, hogy bár jó üzenetet akarnak küldeni, van egy másik valóság is: a futballistát nemzeti csapata alkalmazza egy ilyen tornán való részvételekor, és el kell fogadnia a szabályokat. Minden válogatottnak eleget kell tennie a szponzori kötelezettségvállalásoknak."
Borítókép: twitter.com