Ezen a megbeszélésen szóba került az is, hogy esetleg  jövő évtől kezdődően a futamok lebonyolítása átállna az eddigi háromnapos rendszerről a kétnaposra. Ez azt jelentené, hogy eltörölnék a pénteki tesztnapot  és a szombati napra sűrítenék a szabadedzéseket és az időmérő edzést.  Ám ez a lehetőség igencsak megosztja a csapatokat, a többség inkább a pénteki nap tartalmasabb kihasználását szorgalmazta.

A kétnapos lebonyolítás ellen az szól, hogy a pályáknak szükségük van a pénteki pályalátogatásokból származó bevételekre is, hiszen több tízezer ember látogat ki minden helyszínre e napon is, ami jelentős pluszforrásokat jelent a szervezőknek. Mellette pedig az, hogy a csapatoknak nem kellene már szerdán megérkezni az adott helyszínekre, ami kevesebb költséget jelentene számukra.

Az egyeztetés után tehát az a legvalószínűbb, hogy a versenyhétvége első napját fogják érinteni a reformok, ám nem annak megszüntetésével, hanem például fiatal tehetségeknek való több tesztlehetőség adásával, valamint a technikai ellenőrzések szombatról péntekre való áttételével.

Ezzel ért egyet Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is:

"Szerintem a kétnapos formátum jól működött a nehéz japán körülmények között. Ugyanakkor inkább a pénteki napokat kellene vizsgálnunk. Talán áttesszük erre a napra a technikai ellenőrzést és kitaláljuk, hogyan futhatnánk ezeken a napokon."

A Sauber vezérigazgatója, Monisha Kaltenborn sem tartaná szerencsésnek a pénteki nap eltörlését, ugyanakkor véleménye szerint ki kellene találni valamit, hogy még izgalmasabbak legyenek a versenyhétvégék.

Döntés tehát még nem született, de a FOTA Koreában is folytatja majd az egyeztetést erről a kérdésről.

Odler Norbert