Forma-1 / Motorsport

Rázókő: Újra villant Schumacher, de van még szufla az öregben?

""

Az biztos, hogy idén eddig Michael Schumacher a legpechesebb pilóta a mezőnyben, az ausztrál szezonnyitón ugyanis a negyedik helyről rajtolva előrelépett a harmadik pozícióba, ahonnan viszont váltóprobléma miatt kénytelen volt feladni a versenyt. Ezt követően, egy héttel később Malajziában régi fényében megszerezte a harmadik rajtkockát az időmérőn, így öt év után ismét az első háromba kvalifikálta magát. A maláj futam első körében viszont nem sokáig örülhetett kivívott pozíciójának, mivel Romain Grosjean, a Lotus francia versenyzője az esős aszfaltcsíkon megcsúszva, nekiütközött Schumacher Mercedesének, és mindketten megpördültek. A hétszeres bajnok ugyan folytatni tudta a küzdelmet, azonban a mezőny hátsó soraiból, a tizenhatodik helyről kellett előreverekednie magát.
Ez viszont nem csak a zivataros időjárás és a forgalom miatt volt rendkívül nehéz Schumacher számára, hanem azért is, mert a W03-as kódjelű versenygépe a mezőnyben a leggyorsabban koptatja el a gumikat. Így hiába van teljesítményben a leggyorsabbak közt a Mercedes, nem tudja kihasználni erejét és sebességét sem Schumacher, sem Rosberg.
Ross Brawn is elismerte, hogy a gyors abroncskopás rendkívül megnehezíti a csapat dolgát, a csapatfőnök ezért a legfőbb megoldandó feladatnak nevezte ezt a problémát.
Ennek köszönhetően versenytávon elveszti versenyképességét a Mercedes, amit viszont az időmérő egynéhány körén még simán tud nyújtani.

""

Michael Schumacher szerint éppen ezért egyelőre még nem lehet a futamgyőzelemre gondolnia csapatának, annak ellenére sem, hogy a kvalifikáción akár az első helyért is küzdhet. A hétszeres világbajnok azonban azt is hozzáfűzte, hogy folytatja az istálló a kemény munkát, az adatokat kielemzik, azt viszont ő is hangsúlyozta, hogy eddig minimális szerencséje sem volt alakulatának, amely a két futam alatt mindössze egyetlen pontot gyűjtött be, Schumacher malajziai tizedik helyének köszönhetően. A német klasszis véleménye, hogy innentől kezdve el kell kezdenie csapatának szorgosan gyűjteni a pontokat.
 

""A szerkesztő véleménye: Schumacher visszatérését követően ismét felélénkült kicsit a Forma-1, az egykori rajongók közül sokan lázba jöttek, hogy majd a hétszeres bajnok ismét megmutatja a „gyerekeknek” hogyan is kell igazán versenyezni. Erre azonban a visszatérése utáni két szezonban nem nagyon volt esélye a hétszeres vb-győztesnek. Ennek köszönhetően pedig kissé megosztotta a szurkolótábort, netes véleményeket, kommenteket olvasva ugyanis sokan csak helyfoglalónak tartják Schumachert, akiről azt állítják többen, hogy feleslegesen jött vissza.

Mindezzel azonban a többség nem ért egyet, és folyamatosan bízik abban, hogy még megnyerhet egy-két futamot a jelenlegi F1-es mezőny korelnöke. Optimistán, inkább velük értek egyet, különösen mivel a Mercedes a teszteken is bizonyította, hogy egy rendkívül gyors és versenyképes autót fejlesztett ki és rakott össze. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint Schumacher malajziai harmadik rajtkockája, valamint, hogy tavalyhoz képest egy másodperccel jobbak istállója versenygépei. 2011-ben ugyanis átlagosan két másodperc hátránya volt az élmezőnyhöz képest a Mercedesnek, idén ez viszont alig egy másodperc. Ross Brawn és mérnöki gárdájának köszönhetően azonban ez is hamar eltűnhet, csupán a gumiproblémára kell megtalálniuk a megoldást.

Miután kíméletesebben kezd el bánni az abroncsokkal a W03-as Merci, és persze a balszerencse is elkerüli Schumachert, ami tegyük hozzá az elmúlt két futamon ott ült autójában, akkor a német klasszis bizony simán az élbolyban, akár a dobogón zárhatna. Mert bizony van még szufla az öregben, ezt bizonyította, és eddig idén lesz rá a legnagyobb sansza, hogy visszatérését követően ismét villantson. Schumi a szezonban biztosan felállhat a dobogóra, kis szerencse, némi fejlesztés a Mercedes versenygépén és a legtetejére is esélyes.