Forma-1 / Motorsport

Rázókő: Skoda a Forma-1-ben?

A Volkswagen Csoport jövőre beszáll a rali-világbajnokságba, 2014-ben pedig visszatér a Porsche márkával a Le Mans-i 24 órás versenybe. Mindemellett azonban ismét felvetődött az az ötlet, hogy világ legértékesebb autógyára csatlakozik a Forma-1-hez is. Igaz, ez szinte minden évben legalább egyszer hír, most azonban talán a leghitelesebb forrásból érkezett az információ, a VW sportért felelős igazgatója vetette fel ugyanis ezt a minap a Wirtschafts Woche című lapnak. Mint Wolfgang Dürheimer elárulta, előbb motorszállítóként képviselné magát a márka az F1-ben, majd 2018-tól pedig akár már saját csapattal is részt venne a sorozatban.

""

A Volkswagen sportért felelős igazgatója kifejtette, hogy idén nem csak azoknak a szakágaknak a terveit terjeszti a Csoport igazgatósága elé, amelyekben érintett a konszern, hanem új elképzeléseket is felvet. Így egyebek közt a Forma-1-es szereplést is. Wolfgang Dürheimer szerint ugyanis az F1-es részvétel óriási marketing lehetőség lenne a VW számára. Arról azonban nem ejtett szót a szakember, hogy a konszern melyik márkájával, magával a Volkswagennel, az Audival, a Porschéval, a Bugattival vagy éppen a Skodával képviselje majd magát a száguldó cirkuszban.

""A szerkesztő véleménye: Ilyen márkákat birtokolva azért kissé talán szégyen is, hogy egyikkel sem szerepel a Forma-1-ben a Volkswagen. Igaz, évről évre mindig felröppen a pletyka, hogy, na, majd most hozzáfog a gyártó az előkészületi munkákhoz. Sőt néhány éve kifejezetten nagyot szólt, amikor elsődleges márkának a Skodát jelölte meg a konszern, mint F1-es szereplő. Mindenesetre ez utóbbira, ha az összes brandet nézzük – VW, Audi, Porsche, Skoda, Seat, Bugatti, Lamborghini –, akkor is van esély. Leginkább azonban az Audi a sanszos, vagy a Porsche, amely szintén visszatérne a Forma-1-be, a McLarennel ugyanis közösen versenyzett a sorozatban, 1984-ben, 85-ben és 86-ban ráadásul konstruktőri vb-címet is nyert.

Persze bármelyikkel is érkezne a Csoport, a lényeg, hogy csatlakozzon. Jelenleg ugyanis csak négy motorgyártó – Renault, Mercedes, Ferrari, Cosworth – képviseli magát a sorozatban, amit jelentősen színesítene további márkák érkezése, így a Volkswagen mellett akár egy-egy japán visszatérő, mint a Honda vagy Toyota is, vagy esetleg ugyancsak régi-új szereplőként a Ford.

A Volkswagennek már motorszállítóként is egyenes az útja a Forma-1-be, a Red Bullal ugyanis szoros kapcsolatban áll, amit mi sem bizonyít jobban, hogy jövőre a rali-világbajnokságban a két márka együttműködésben szerepel majd. Az energiaital-gyártó ugyanis jelezte, búcsút int a Citroënnek és átpártol a Volkswagenhez. Így akár, ha nem is a Red Bull Racing csapatával, mely a Renault-val verhetetlen párost alkot, hanem kistestvérével a Toro Rossoval kapcsolódhatna be az F1 vérkeringésébe. Sőt, pár év együttműködést követően akár fel is vásárolhatná azt, különösen, hogy Dietrich Mateschitz már most el is adná a kisebbik vörös bikát.

Alapvetően azonban furcsán hangzik (még!) a címben említett Skoda a Forma-1-ben, de egyrészt egyáltalán nem lehetetlen, hogy mint márkajelzés egy esetleges Volkswagen F1-es versenygépen megjelenjen, elég csak a tavalyi Renault csapatra gondolni, melyen ott virított a Lada ladikja, vagyis az AvtoVaz autógyár emblémája, köszönhetően annak, hogy a Renault-nak 25 százalékos tulajdonrésze van az orosz vállalatban. A Lada felirat is csak egy rövid ideig volt különös, aztán megszoktuk.

Összességében azonban, Skoda, nem Skoda, Volkswagen vagy Porsche teljesen mindegy, csak bővüljön a Forma-1 márkapalettája.