Egy galamb miatt nem tudott nyerni az élről rajtoló Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság hétvégén rendezett évadnyitó monzai versenyének második futamán. Ha nincs ez az eset, akkor a szériában már második győzelmét ünnepelhette volna a magyar pilóta. A galambbal történt ütközésnek köszönhetően viszont annyira elállítódott Michelisz BMW 320 TC versenygépének a futóműve és lengéscsillapítója, hogy csak kínkeservek között tudta irányítani autóját. A Zengő Dension Team versenyzője azonban még így is bevitte a célba a vasat, mellyel végül a második futamot – az elsőn megszerzett kilencedik hely után – a nyolcadik pozícióban zárta.
A versenyt követően Michelisz Norbert kifejtette, pontosan nem látta mi történt, csak annyit vett észre, hogy elütött valamit. Miután viszont repkedni kezdtek a tollak, jött rá, hogy egy madárral találkozott. Az ütközésnek köszönhetően, mint Michelisz elárulta, vesztett teljesítményéből az autó, a futómű hátrébbtolódott, onnantól kezdve pedig kezelhetetlen lett a versenygép.
Csapattársa, Wéber Gábor a WTCC szezonnyitójának első menetében nem ért célba, mivel a leintés előtt, miután egyik riválisa megpörgette és a megjárta a sóderágyat, az alakulat inkább behívta, hogy több ideje legyen a szerelőknek a kocsi rendbepofozására. Wéber ezt követően az utolsó helyről rajtolt a második futamon, melyen végül a tizenegyedik lett. Wéber Gábor a verseny után elmondta, hogy elégedett, és szerinte ez egy újabb tipikus küzdelem volt számára, mivel hátulról kellett előreverekednie magát. A versenyző hozzátette, hogy mindennel együtt azonban örül, mert egy jó csata volt.
Michelisz Norbert a szezonnyitót követően hat ponttal a tizenegyedik a világbajnokságban, ám a privát csapatok közt az ötödik tizenegy ponttal. Ebben az értékelésben pedig csapattársa a hetedik három megszerzett egységgel.
Szintén a hétvége magyar autósportos eseménye, hogy ifjabb Érdi Tibor és navigátora, Táborszki Attila összetettben a tizenhatodik helyen zárta a rali-világbajnokság mexikói futamát. Sőt a páros kategóriájában, a PWRC osztályban az ötödik pozíciót szerezte meg. A ralis pilóta, aki még csak most ismerkedett meg versenygépével, a megmérettetést követően kiemelte, hogy elégedettek voltak az autóval, amivel rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek.
Korábban a svéd ralifutamon szintén rajthoz állt egy magyar egység, Szabó Zoltán és navigátora Földesi Csaba, a páros pedig összetettben a 32. helyen zárt. Mellettük az IRC szériában is eddig két magyar együttes próbált idén szerencsét, ami tegyük hozzá kissé inkább elkerülte Vizin Lászlót és navigátorát, Zsiros Gábort az Azori-szigeteken, a kettős ugyanis öt kilométer után feladni kényszerült a versenyt féltengely probléma miatt. Ugyanezen a futamon indult a Krózser Menyhért és Papp György duó is, amely szintén féltengelytörésnek köszönhetően adta fel a küzdelmet.
A szerkesztő vélemény: Középszerű. Röviden – sajnos – ezzel lehet jellemezni a magyar autósport versenyzőket nemzetközi szinten. Talán még egy fokkal azért előkelőbb helyen áll Michelisz Norbert, aki – hangsúlyozom – a hazai bajnokságokon kívül nyert már nemzetközi kupát, a Seat Leon Eurocupot. 2009-ben öt győzelmével és tizenhárom pont előnnyel végzett ennek a sorozatnak az élén. Majd már a túraautó-világbajnokságban 2010-ben és 2011-ben is a tabella kilencedikje lett, de ő volt az első – és ez idáig, bár ahogy nézem még jó ideig, az utolsó – magyar, aki futamot tudott nyerni a WTCC szériában. A futamgyőzelem azonban annak a nyamvad galambnak a – remélhetőleg a pokolba szállt –lelkén szárad. Michelisz Norbert talán a monzai versenyt követően rákap majd az Angry birds játékra, bár inkább egy alternatív változatára, mellyel a mérges játékosok a madarakat dobálják, például egy BMW versenygéppel. Ezzel együtt is maximális tisztelet jár a jelenlegi legeredményesebb magyar autóversenyzőnek, különösen, hogy még a megroggyant autóval is képes volt nyolcadikként célba érni. Összességében viszont a hol jobban, hol kevésbé ismert magyar pilóták azért nem kápráztatnak el kiugró eredményekkel, valljuk be, jobban örülnénk, ha még több nemzetközi és még előkelőbb sikereket érhetnének el autóversenyzőink. Ezen a szinten azonban nincs is elegendő magyar pilóta. Persze tehetség még csak lenne, de a pénz az igazi nagyúr. Az is igaz, hogy a jó néhány versenykategória, kupa között az átlag autósport-rajongók nem is igazodnak el, sőt nem is nagyon ismernek mást a Forma-1 és a rali-vb-n kívül. Mostanság igaz egyre többet hallani a túraautó-vb-ről, persze nem úgy, mint a tegnapi híradóban, amikor Michelisz galambelcsapását úgy mutogatta az egyik csatorna, mintha valami youtube-os vicces videó lenne, közben pedig alig ejtett szót a versenyről. A fenti magyar eredményeket végignézve, ott vagyunk ugyan az autósport elitjében, de túl nagy nyom nem marad utánunk. Azért persze, ha már küzdenek igyekvő fiaink, büszkék lehetünk kicsiny sikereikre is. |