Tavaly idény közben szinte – némi túlzással persze – egy az egyben lehetett fogadni Sebastian Vettel pole-pozíciós kvalifikációjára és futamgyőzelmére, mellette pedig majdhogynem a többi pilóta fogadási szorzói is állandóak voltak. Idén viszont hétről-hétre változnak az egyes pilóták odds-ai, az egyes fogadóirodák munkatársai jócskán meg is izzadhatnak, mire kimatekozzák, ki hányas szorzót kapjon. Mindez pedig egyértelműen annak köszönhető, hogy az idei szezonban eddig teljes mértékben kiszámíthatatlanok a versenyek kimenetelei. Sőt, ha a versenyzők továbbra is váltogatják egymást az élen illetve a dobogón, akkor az irodáknak és a hazárdőröknek komoly fejtörést okozhatnak az elkövetkező futamokon.
A szurkolókról mindeközben persze örülnék annak, hogy ilyen változatos szezonkezdést már régen láttak. Három futam zajlott le eddig az idényből, és mindhármon más pilóta állhatott fel a dobogó legtetejére. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Jenson Button megmutatta, hogy idén a McLaren a legesélyesebb, a maláj futamon viszont némi esőnek és keveredésnek köszönhetően az esélytelen Ferrarival Fernando Alonso ünnepelhetett nyertesként. Múlt hétvégén pedig új futamgyőztest avatott az F1-es mezőny, miután Nico Rosberg megszerezte pályafutása és az újkori, gyári Mercedes istálló első győzelmét.
Mindez nem csoda, hogy jelentősen átszabja az F1-es fogadások szorzóit, ám most talán így egy hihetetlennek tűnő, merész tippel – egy Räikkönen győzelemmel akár 15-szörös pénzt – kaszálhatnak a szerencsésebbek. Ezek alapján – és persze, ahogy láttuk is az eddigi versenyeken – a McLaren két pilótája a legesélyesebb, mindketten átlagosan 3,25-szörös szorzóval. Mögöttük, köszönhetően kínai sikerének, Rosberg irodától függően hétszeres-nyolcszoros odds-szal, majd a címvédő Vettel nyolcszoros-kilencszeressel, illetve Schumacher és Webber tíz-tizenkétszeressel követi a favoritlistán Buttont és Hamiltont. Utánuk Räikkönen, Alonso, Grosjean, Kobayashi és Perez áll az esélyesek tabelláján, majd már százszoros, többszázszoros szorzóval Maldonado, Massa, Senna, Ricciardo, Vergne, Hülkenberg, di Resta. Végül a sort természetesen a kiscsapatok pilótái zárják sorrendben Kovalainen, Petrov, Glock, Pic, de la Rosa és Karthikeyan.
A szerkesztő véleménye: Azért csak bejöttek az FIA szabályváltoztatásai (az autók aerodinamikai, orrkúp módosításai, a befújt díffúzor betiltása) és, ahogy az előszezonban több pilóta is hangoztatta, ennek köszönhetően tényleg összébb rázódott a mezőny. Három futam, három győztes, és a dobogósok is folyamatosan változnak, kivéve a stabilan harmadik Hamiltont. Tőle eltekintve azért szép nagy a felfordulás az idei mezőnyben. Ennek köszönhetően pedig az idény már most sokkal izgalmasabb váratlan eredményei miatt, mint az elmúlt évek bajnokságai. Különösen a tavalyihoz képest, amikor is tulajdonképpen csak a második helyért folyt a csata. A szurkolók – különösen a semleges nézők – bizonyára bíznak abban, hogy továbbra is egymást váltogatva bizonyítanak a pilóták, és nem emelkedik majd ki fölényesen senki közülük idén. Teszem hozzá, jót is tenne az F1-nek, ha a húsz futam győzelmén nem három-négy pilóta osztozna, hanem akár hét-nyolc is esélyes lenne rá. Így az eddigi győztes Button, Alonso, Rosberg mellett még – talán esélyességi sorrendben – Hamiltonnak, Schumachernek, Räikkönennek, Vettelnek és Webbernek és is kijárna egy-egy első hely. Sőt rajtuk kívül akár még némi meglepetés is érhet bennünket! Öröm, ez a kiszámíthatatlan évad! |