2012, Kamui Kobayashi, Brit Nagydíj
A Sauber-csapat három szerelője is megsérült Kamui Kobayashi rosszul sikerült boxkiállása során a múlt vasárnapi Forma-1-es Brit Nagydíjon, Silverstone-ban. A szigetországi pilóta a 38. körben túlságosan nagy sebességgel robogott be a kerékcserére és a várakozó szerelők alig tudtak félreugrani a versenygép elől. Ketten közülük könnyebb lábsérülést szenvedtek, harmadik társuk pedig a kezét fájlalja.
1994, Jos Verstappen, Német Nagydíj
Verstappen a negyedik helyről kiállva került forró helyzetbe, amikor tankolás után még továbbfolyt a töltőberendezésből az üzemanyag a Benetton kasztnijára, ami persze lángra kapott. A szerelők gyorsan eloltották a tüzet, de enyhe égési sérülést szenvedett Verstappen sisakrostélyát ugyanis szellőztetés miatt kissé felhajtotta.
1995, Johnny Herbert, Spanyol Nagydíj
Herbert versenygépében a kerékcserét követően gondolta úgy, hogy bizony útközben is kell majd a hátsó emelő-berendezés, ami csak a boxkijáratnál esett le a Benettonról. Ez a jelenet még a csapatvezető, Briatore szerint is vicces.
2000, Michael Schumacher, San Marino Nagydíj
Egy hétszeres világbajnok is tud hibázni, ráadásul nem csak saját maga, hanem szerelője kárára is. Schumacher Imolában szó szerint elütötte a boxban az autó elejét éppen emelni akaró kollégáját.
2008, Felipe Massa, Szingapúr Nagydíj
Massa szingapúri esete nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ismét megszűnt a futam közbeni tankolás. Szerencsére nagyobb baj nem lett az esetből, leszámítva, hogy a brazil kénytelen volt feladni a versenyt.
2008, Kimi Räikkönen, Európa Nagydíj
Räikkönennek már címvédőként sikerült elkaszálnia fél szerelő gárdáját, persze ebben nagy segítsége volt a Ferrari tankoló berendezésének. 2008-ban nem működött tökéletesen az üzemanyagtöltő rendszeres a Scuderiának.
Videómix az elmúlt évekből, nem csak a Forma-1-ből
Plusz egy: ostoba pályabíró 2011-ben egy Red Bull bemutatón Japánban
![]() Ezek mellett pedig azért a pilótákra nézve is akad egy-néhány forró helyzet a kerékcserénél, pontosabban a tankolásnál. Nem hiába tiltotta be az FIA. Mindezek a balesetek, azonban a show része. Ráadásul az egyik leglátványosabb – és ezzel nem kárörvendeni szeretnénk a szerencsétlenül járt szerelőkön. |