2012, Kamui Kobayashi, Brit Nagydíj
A Sauber-csapat három szerelője is megsérült Kamui Kobayashi rosszul sikerült boxkiállása során a múlt vasárnapi Forma-1-es Brit Nagydíjon, Silverstone-ban. A szigetországi pilóta a 38. körben túlságosan nagy sebességgel robogott be a kerékcserére és a várakozó szerelők alig tudtak félreugrani a versenygép elől. Ketten közülük könnyebb lábsérülést szenvedtek, harmadik társuk pedig a kezét fájlalja.
1994, Jos Verstappen, Német Nagydíj
Verstappen a negyedik helyről kiállva került forró helyzetbe, amikor tankolás után még továbbfolyt a töltőberendezésből az üzemanyag a Benetton kasztnijára, ami persze lángra kapott. A szerelők gyorsan eloltották a tüzet, de enyhe égési sérülést szenvedett Verstappen sisakrostélyát ugyanis szellőztetés miatt kissé felhajtotta.
1995, Johnny Herbert, Spanyol Nagydíj
Herbert versenygépében a kerékcserét követően gondolta úgy, hogy bizony útközben is kell majd a hátsó emelő-berendezés, ami csak a boxkijáratnál esett le a Benettonról. Ez a jelenet még a csapatvezető, Briatore szerint is vicces.
2000, Michael Schumacher, San Marino Nagydíj
Egy hétszeres világbajnok is tud hibázni, ráadásul nem csak saját maga, hanem szerelője kárára is. Schumacher Imolában szó szerint elütötte a boxban az autó elejét éppen emelni akaró kollégáját.
2008, Felipe Massa, Szingapúr Nagydíj
Massa szingapúri esete nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ismét megszűnt a futam közbeni tankolás. Szerencsére nagyobb baj nem lett az esetből, leszámítva, hogy a brazil kénytelen volt feladni a versenyt.
2008, Kimi Räikkönen, Európa Nagydíj
Räikkönennek már címvédőként sikerült elkaszálnia fél szerelő gárdáját, persze ebben nagy segítsége volt a Ferrari tankoló berendezésének. 2008-ban nem működött tökéletesen az üzemanyagtöltő rendszeres a Scuderiának.
Videómix az elmúlt évekből, nem csak a Forma-1-ből
Plusz egy: ostoba pályabíró 2011-ben egy Red Bull bemutatón Japánban
A szerkesztő véleménye: Olykor belefér egy-egy kisebb hiba az F1-es futamokon, egy elrontott kanyar, vagy egy rossz fékezés, kigyorsítás nem okoz akkor problémát, csupán néhány másodperc látja kárát. Persze igaz, ezen egy győzelem vagy egy dobogós helyezés is múlhat, utcai pályán pedig akár a kiesés is. Mindenesetre azért életveszélyt nem szokott okozni az ilyen apróbb rontás. Annál inkább azonban a boxutcában, ahol elég egy rosszütemű fékezés, egy kicsit nagyobb tempó vagy egy megcsúszás, és máris elsodorhatja szerelőjét a pilóta. A legtöbbször ezekben a balesetekben csak könnyebben sérülnek a csapattagok, még ha olykor a fenti videóösszeállításban nem egyszer horrorfilmet idéz a látvány. Ezek mellett pedig azért a pilótákra nézve is akad egy-néhány forró helyzet a kerékcserénél, pontosabban a tankolásnál. Nem hiába tiltotta be az FIA. Mindezek a balesetek, azonban a show része. Ráadásul az egyik leglátványosabb – és ezzel nem kárörvendeni szeretnénk a szerencsétlenül járt szerelőkön. |