Idén csupán négy-öt csapat, köztük talán érthetően a négy legnagyobb folytatja ugyanazzal a pilótafelállással a szezont, mint amivel befejezte. Ez alól kivétel a Sauber, amely kiscsapatként is ragaszkodik pilótáihoz. A Sauber összeállítás szempontjából stabilnak tűnik, hiszen az istálló nem változtat és idén is a Kobayashi-Perez párrossal áll rajhoz. A Red Bull Vettel-Webber, a McLaren Button-Hamilton, a Ferrari Alonso-Massa, a Mercedes pedig Schumacher-Rosberg kettőssel áll majd rajhoz a márciusban kezdődő 63. világbajnoki sorozatban.
A többi istállónál jelentős változások akadnak, van, amelyik kettőscserét hajtott végre. Így például a Lotus GP, mely a szezont követő az átigazolási és a pilótacsere-keringőben a legnagyobb szenzációt Kimi Räikkönen szerződtetésével aratta. Az F1-be visszatérő 2007-es finn világbajnok csapattársa pedig a régi-új Renault-os Romain Grosjean lesz, aki 2009-ben hét nagydíjon is vezette az istálló versenygépét.
Nagy meglepetést okozott az idényt követően a Toro Rosso kettős cseréje, Jaime Alguersuarit és Sébastien Buemit is elküldte a csapat. Utóbbi, mint megírtuk, a Red Bull tartalékpilótája lett. Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója elmondta minderre azért volt szükség, mert szerinte egyikük sem nyerő alkat, és egyikükben sem látott további fejlődést. Helyüket Jean-Eric Vergne és Daniel Ricciardo veszi át 2012-es szezonban.
A nagy megújuláson áteső Williams is vált, igaz Pastor Maldonado helye biztos, szponzori támogatással a háta mögött, Barrichello pozíciója azonban kétes. Pedig a brazil huszadik F1-es szezonját szeretné megkezdeni a sorozatban. Helyére többen is pályáznak, szóba jöhet még a csapat vélhetően új szponzorának az Embratel-nek támogatottja, Bruno Senna is. Igaz a fiatal brazil mindezt egyelőre még cáfolja, de egyes hírforrások szerint Adrian Sutil is lehet még williamses pilóta.
A Force India továbbra is alkalmazza Paul di Restát, ám Sutil helyett Nico Hülkenberg a csapat másik versenyzője.
A Team Lotus, pontosabban idéntől már Caterham néven versenyző alakulat is korábbi versenyzőivel, Heikki Kovalainennel és Jarno Trullival küzd tovább.
A Marussia Virgin csapat Timo Glockkal és Jerome d’Ambrosioval kezdi meg a szezont, bár még a német helye, szerződése ellenére sem biztos, Vitalij Petrov ugyanis még kitúrhatja az orosz istállónál.
A HRT-nél pedig Pedro de la Rosa csapattársa Tonio Liuzzi lehet, szerződése ugyanis van, de még bárki, aki nagyobb szponzori támogatást tud szerezni a spanyol istállónak, beülhet a helyére.
A rutinos helyfoglalók sorát de la Rosa folytatja, aki maradjunk annyiban, hogy csupán egy remek tesztpilóta. A nagy csapatoknál mindenki a helyén van, még talán a rekorder Schumacher is, akitől némileg több megvillanást is szívesen látnánk az új idényben. Idén összesen hat világbajnok lesz a mezőnyben, a 2007-es vb-győztes Räikkönen pedig minden bizonnyal stílusának köszönhetően hoz némi plusz színt a száguldó cirkuszba, és attól nem kell tartani, hogy a Jégember nem hagy valamilyen nyomot maga után az idényben, akár a pályán, akár azon kívül. Räikkönen egyáltalán nem tartozik a helyfoglalók közé, viszont már kezd abba a sorba beállni Felipe Massa. A brazil az elmúlt két évben pocsék módon teljesít a Ferrarival, – még ha tavaly nem is volt igazán jó a Scuderia versenygépe – ami kezd egy kicsit ciki lenni. Erre a teljesítményre – Alonso 2011-ben tízszer állt dobogón valamint egyszer nyert, Massa egyszer sem végzett ötödiknél előrébb – ugyanis egy jóval rutintalanabb pilóta is képes, talán ezért nem is csoda, hogy a Ferrarinak már viszonylag hosszú listája van a brazil leváltására. Így többek közt Kubica, Button, Webber, Rosberg, vagy a Ferrari saját nevelésű pilótája, a sauberes Perez is szerepel már a noteszban. Természetesen elnézést kérek minden Massa-rajongótól, ha a brazil minderre rácáfol. Mellette persze még lesz alkalma 23 másik pilótának is bizonyítani, csak végre ülnének már be versenygépeikbe és várnák, hogy kialudjanak az Ausztrál Nagydíj rajtrácsán a piros lámpák! |