Forma 1 / Motorsport

Rali: Turán negyedik lett a Mikulás-ralin

""

Turán Frici úgy fogalmazott: be van programozva a fejekbe. Ha december eleje, akkor Mikulás-rali, amelyen mindenki szeretne ott lenni, amelyen mindenki szeretne még egy utolsót (vagy utolsó előttit) menni, mielőtt végképp beköszönt a téli szünet.

A Turán Motorsport színeiben ezúttal három autó is rajthoz állt a viadalon – és mindhárom célba is ért, ami a csapatot dicséri.

Fricinek vasárnap Nemrava Ferenc diktálta az itinert, s ők nem titkoltan azzal a céllal álltak oda a rajthoz, hogy ismerkedjenek a Subaru Imprezával, hogy megtanulják a lehető legjobban beállítani, hiszen a nyakukon a Jänner-rali, amelyen Frici nyilván a maximumot szeretné kihozni magából és az autóból egyaránt.

„Jó kis verseny volt, a pályák élvezetesek voltak, s végül negyedikek lettünk a Mikulás Rallye-n és másodikak a Murva kupán, amit abszolút pozitívan értékelek, hiszen körről körre folyamatosan állítottuk be az autót a hajtástól a futóműig, s a végére már tényleg jó lett. Mondhatjuk, hogy az autó remekül vizsgázott, a csapatnak köszönhetően műszaki hibáktól mentesen tudtunk felkészülni a következő ralikra. Olykor azért a közönségnek is tudtunk kicsit autózni, s nagyon megérdemelték a nézők, hiszen a mínuszok és a csípős szél ellenére is kitartottak. A csapatunk mindhárom autója célba ért, amivel nagyon elégedett vagyok” – mondta Frici, akinek állandó navigátora, Zsiros Gábor ezúttal egy Škoda Octavia WRC-t terelgetett. Méghozzá nagyon ügyesen. A Zsiros Gábor, Őry Tamás kettős az abszolút hetedik helyen zárta a versenyt, méghozzá úgy, hogy az utolsó gyorsasági szakaszon utasította maga mögé Ranga Pétert – két tizedmásodperccel… Erre mondják, hogy késhegyre ment a csata…

""

„Nagyot meccseltünk Petivel, az utolsó gyorsasági szakasz előtt 2.4 másodperccel ő volt előrébb, de mi feltettünk mindent egy lapra és a végén két tizeddel mi kerültünk előrébb. Jó kis csata volt, amely közben volt egy kis árokjárás és érintettünk egy-két fát, de szerencsére az autónak nem lett nagyobb baja. Nagyon elfáradtam a végére, be kell vallanom, a füzetet azért könnyebb fogni” – mosolygott Gabi, aki azt azért még hozzátette: mindig nagyon élvezi a Mikulás-ralikat és már most várja a következőt.

A Turán Motorsport harmadik autójával – egy dízel Opel Astrával – az újonc Vajda Péter és Szebényi Dávid indult. Vajda Peti alapvetően a csapatfőnöki teendőket látja el Friciék csapatában, ám most úgy gondolta, ő is kipróbálja magát. Végül a 31. helyen vitte célba az Astrát.

""

„Egész jó időket autóztunk még úgy is, hogy sokszor utolértük az előttünk rajtolót. Kétszer-háromszor túlcsúsztunk, előfordult, hogy tolatni kellett, de alapvetően nagyon élveztük a versenyt. Az első szakaszon még voltak apróbb gondok, de aztán úgy éreztem, hogy folyamatosan fejlődünk. Végül a dízel Astránknál száz lóerővel erősebb autókat is sikerült megelőznünk, aminek nagyon örültünk” – mondta Vajda Péter.

RALI
16. Mikulás-rali, eredmények:
Abszolút végeredmény 5 gyorsasági szakasz után: 1. Elek, Földi (Mitsubishi Lancer Evo9) 44:48.2, 2. Botka D., Mihalik (Mitsubishi Lancer Evo9) 5.6 másodperc hátrány, 3. Kakuszi Zs., Kakuszi Cs. (Ford Fiesta S2000) 14.1 mp h., 4. Turán, Nemrava (Turán Motorsport, Subaru Impreza) 1:17.5 perc h., …7. Zsiros, Őry (Turán Motorsport, Škoda Octavia WRC) 1:44.3 p h., …31. Vajda, Szebényi (Turán Motorsport, Opel Astra OPC) 8:31.6 p h.