A havas svéd futam után csütörtökön nyári melegben kezdődik az ide ralis évad harmadik megmérettetése, a murvás Mexikó-rali, mely egyértelműen Sebastien Loeb pályája. A nyolcszoros világbajnokot ugyanis ez elmúlt öt évben minden alkalommal megnyerte ezt a futamot. A francia pilóta a mexikói versennyel kapcsolatban elárulta, hogy mindig remekül érzi magát ezen a viadalon – nem is csoda persze, ha mindig nyer –, és bízik benne, hogy ezúttal még jobban is teljesíthet, mint eddig. Loeb zsinórban hatodik győzelméhez azonban minden bizonnyal lesz még pár versenyzőnek szava, közülük pedig elsősorban a két fordos pilóta lehet igazán veszélyes a citroenes címvédőre.
A Ford ugyanis a közelmúltban Dél-Spanyolországban, Malaga és Almeria térségében tesztelt, rendkívül hasonló körülmények között, mint a mexikói futam adottságai. Nem is csoda, hogy Petter Solberg is bizakodik, a 2005-ös mexikói győztes ráadásul kitért arra, hogy szerinte igazán csak most lendül be, ezen a gyors pályán a rali-világbajnokság. Mellette csapattársa is jó eséllyel rajtol Mexikóban, különösen, ha át tudja menteni a svéd versenyen nyújtott győztes formáját.
A két élcsapat mellett ezúttal nem vesz részt a közép-amerikai küzdelmen a Mini esélyesebb, a Podrive irányításában működő alakulata, Dani Sordo és a mérnökök ehelyett továbbfejlesztik a versenygépet, mellyel a Portugál-ralin viszont rajthoz állnak. A spanyol pilótával szemben viszont rajthoz áll az amerikai, fiestás fenegyerek, Ken Block, aki három WRC futamot tervezett be saját naptárába.
A Mexikó-rali versenytávja a tavalyi futaméhoz képest hosszabb lett, ezúttal összesen 430 kilométeren, 25 gyorsasági szakasszal zajlik majd le a viadal.