Forma 1 / Motorsport

Rali-ob: a Bükkben folytatódhat a Kazár-Herczig párviadal

Nagyon összetett, ezáltal a közönség számára rendkívül látványosnak ígérkező viadalra van kilátás. Főleg az éjszakai szakaszok rostálhatják meg a mezőnyt.

A legtöbben ismét a tavalyi bajnokság, és az idei évad idénynyitója, az Eger Rally első két helyezettjének, Kazár Miklósnak és Herczig Norbertnek a párviadalát várják a győzelemért.

Ezúttal Miskolc és a környékén folytatódik a WRC-k és a Super 2000-esek csatája a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség égisze alatt futó Országos Rally-bajnokságban. A verseny főszervezője szerint a szépszámú mezőny a korábban megszokott bükki, klasszikus pályákat is érinti, melyek közül többet már több mint egy évtizede nem használhattak a versenyzők.

„Az ORB-ben az előfutókkal együtt közel hatvan, a Rali2-ben majd harminc, a historicoksoknál pontosan egy tucat páros indulása várható, így is egy jó színvonalú és izgalmas verseny elé nézünk” – fogalmazott Adamovits Márk, a 19. Mojito Lemon Miskolc Rally főszervezője, aki hozzátette, a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt és a Lillafüred-Mályinka közötti gyorsasági szakaszon facsemeték ültetése miatt lesznek korlátozások, de ettől függetlenül lesz bőven hely, ahol biztonságban lehet majd végignézni a versenyt.

A belépők az egész hétvégére 1500 forintba kerülnek, amiért cserébe a nézők kapnak egy karszalagot, amivel a prológtól a díjkiosztóig mindent megnézhetnek.

És hogy kik az esélyesei a miskolci hétvégének? Nos, a bajnoki címvédő, az idei első versenyt, az Eger Rallyt megnyerő Kazár Miklós és navigátora, Szőke Tamás (Maximmun Racing Team) mindenképpen közéjük tartozik, noha Kazár eddigi pályafutása során még egyszer sem tudta meghódítani Miskolcot és környékét, holott ez számára hazai pályának számít.

„Egyre inkább összebarátkozunk a Citroennel. Egerben 25 pontot szereztünk, amire már most lehet, sőt kell is építeni. Számomra különleges élmény lesz ez a két nap, mindenki, így én is hazai környezetben szeretek leginkább versenyezni. Pedig tudom, hogy most nagyobb az elvárás, hiszen többen szurkolnak az embernek. Ennek is meg kell felelni, de az elsődleges szempont az, hogy újabb értékes pontokat gyűjtsünk a bajnokságban” – jelentette ki a kimondatlanul is első miskolci győzelmére készülő Kazár.

Ebben elsősorban az a Herczig Norbert akadályozhatja meg, aki a tavalyi bajnokságban,és az egri versenyen is a második lett, ezért Borsodba is nagy reményekkel érkezik a Skoda Rally Team Hungária versenyzője.

„Amióta megtudtam, hogy visszatérhetek a Bükkbe, ráadásul éjjel, azóta folyamatosan bizsereg bennem valami. Komoly kihívás lesz az előttünk álló néhány nap. Kedvelem, sőt nagyon szeretem a sötétet, remélem, hogy ez a kijelentésem a jövő hétre sem változik meg” – árulta el Herczig.

Botka Dávid is nyerni szeretne Miskolcon Mitsubishi Lancer EVO IX R4-ével Mihalik Péterrel az oldalán.

„A szezonnyitó verseny megadta az alaphangulatot a csapatnak, így Miskolcra is reményekkel telve utazunk el. Vettünk egy új lámpasort, ami sokat segíthet majd az éjszakai gyorsokon. Ha jól föl tudjuk írni a pályákat, akkor nagy baj nem lehet” – fogadkozott Botka.

Bútor Róbert és Tóth Imre idén S2000-es projektbe vágott bele. Remekül érzik magukat az S2000-es Peugeot 207-esben, ám nem titkolják, az éjszakázással azonban vannak fenntartásaik.

„Nagyon várom már a miskolci rajtot, mert viszonylag keveset ültem az autóban, szeretném szépen fokozatosan gyűjteni a versenykilométereket. Az éjszakának azonban nem örülök, mert úgy gondolom, hogy az éjjeli futamnak köszönhetően a rali egy kicsit elveszíti a varázsát. Egyrészt a nézők a lámpákon és az izzó féktárcsákon kívül nem sokat látnak majd az eseményekből, mi pedig nem tudunk olyan gyorsan haladni, mint nappali fényviszonyok között” – jelentette ki Bútor, aki ennek ellenére az első ötbe várja párosukat.

A tavaly négy futam erejéig a román bajnokságban versenyző, majd betegeskedő Spitzmüller Csaba a tavalyi autójával vág neki a borsodi utaknak, holott sokáig úgy nézett ki, egy WRC volánja mögött rajtolhat el hazai versenyén.

„Az utolsó utáni pillanatig bíztam benne, hogy összeáll az anyagi háttér, és csúcskategóriás autóval indulhatok a hazai versenyen. Sajnos ez ismét nem valósult meg, így a Mitsubishi EVO X-essel állok csatasorba, amivel ha őszinte akarok lenni, esélyem sincs felvenni a versenyt a WRC-kel. Ettől függetlenül nagyon várom a rajtot, szerencsére a betegségem már a múlté, így semmi akadálya, hogy ismét ott legyek a többiek között” – nyilatkozta Spitzmüller, akinek Juhász István lesz a navigátora.