Forma-1 / Motorsport

Rali: Loeb poleból kezdi az argentin dagonyát

""

Kicsit megnehezítette az eső a csütörtöki kvalifikáción a rali-világbajnokság mezőnyének dolgát, pontosabban a pilótáknak az okozott fejtörést, hogy milyen összetételű gumikkal rajtoljanak el az időmérőn. A csúszkálásoktól sem mentes kvalifikáción végül Sebastien Loeb bizonyult a legjobbnak, aki bizonyára rendkívüli módon kedveli az Argentin-ralit. A nyolcszoros vb-győztes ugyanis 2005 óta mindig nyert ezen a versenyen, ami így az egyik specialitása is. Idén némileg változott, 120 kilométerrel hosszabb lett a viadal, ez pedig azért talán kissé megnehezítheti a pilóták feladatát, különösen, ha némi esőt is kapnak az amúgy sem veszélytelen futamon. Loeb az időmérőt követően elmondta, hogy nagyon csúszós volt a pálya, de mivel a lágyabb gumikat tetette fel versenygépére, így jobb volt a tapadása, nem hibázott és gyorsan tudott menni. A Citroën rekorder világbajnoka hozzátette, hogy mivel csalódást jelentett számára a portugáliai kiesés, ezért most kárpótolná magát és szurkolóit egy győzelemmel. Ehhez jó alap az időmérő megnyerése, melyet követően az elsőkénti rajtolást választotta Loeb. A címvédő talán abban bízik, hogy a mai futamon is esni fog az eső, és elsőnek indulva még nem lesz széttúrt dagonya a pályán.

""

Az argentin kvalifikáción Loeb csapattársa lett a második, Mikko Hirvonen szerint pedig ma rendkívül sok múlik majd az időjáráson. A harmadik leggyorsabb csütörtökön az egy futamra a Fordot terelgető Dani Sordo lett. A spanyol kifejtette az időmérő után, hogy nagyon boldog eredményének köszönhetően, teljesítménye pedig bizakodásra ad okot a beugró pilótának. A negyedik pozícióban a másik Forddal Petter Solberg végzett, aki továbbra is azt hangsúlyozza, hogy Argentínában a legfontosabb a taktikázás.

Erre talán tényleg nagyobb szükség van, mint más pályákon, az argentin verseny ugyanis rendkívül változatos, a pilóták szerint pedig sziklák miatt sosem lehet biztosan tudni, hogy mi is vár rájuk esetleg a következő kanyarban. Vélhetően az ésszel versenyzés elvet követve, a hétvégi ralin akár nagyobb különbségekkel is zárhatják majd a küzdelmet a pilóták.