Rali: a VW a WRC mellett gépszörnyével újabb szakágban hódítana
Jó néhány szakágban ért el kimagasló sikereket a Volkswagen, mely legutóbb még a 2000-es években illetve az új évtized elején a Dakar-ralin alakított maradandóan. Carlos Sainz-cal ugyanis 2010-ben a VW megnyerte a világ legrangosabb terepralis küzdelmét. Némi sportszünetet tartva aztán tavaly újra beindult a márka versenyrészlege és belevágott a WRC-s programjában, melynek köszönhetően a gyártó jövőre csatlakozik a Polo WRC-vel a rali világbajnoksághoz.
A német vállalat a minap azonban bejelentette, hogy ralis autója mellett megépíti a Supercar szabályoknak megfelelő ralikrossz versenygépét is, aminek természetesen a WRC Polo lesz az alapja. Igaz a krosszos változat az elképzelések szerint 600 lóerős motort kap majd. Ezzel a versenygéppel pedig a Volkswagen a Global RallyCross Cahmpionship-ben (GRC) szerepelne.
„Egyre felkapottabb ez a széria is, köszönhető egyrészt annak, hogy több WRC-s vb-győztes is népszerűsíti. A világbajnok Marcus Grönholm a rali után ebben a sorozatban versenyzik, de a nyolcszoros bajnok Sebastien Loeb is többször rajthoz állt már egy-egy futamán” – fejtette ki a Volkswagen Motorsport nemrégiben kinevezett, új vezetője.
A ralikrosszos Polo látványterve
Jost Capio – aki egyébként már foglalkozott ezzel a projekttel korábban is, igaz akkor még a Fordnál – hozzátette, a ralikrossz az egyik leglátványosabb a motorsportban, hiszen a pilóták váll-vállvetve küzdenek, lökdösődnek, ütköznek, míg a rali-világbajnokságban elsősorban az idővel harcolnak.
A VW terve, hogy a ralikrosszban előbb Európa-bajnoki futamokon, majd a Global Rallycross Cahmpionship bajnokságban is szerepel.