Rajtol a rali-vb, de ki állítja meg Leob-öt?
A szerencsére a rövid, autósportot nélkülöző, ínséges időszakot követően a Dakar szórakoztatott bennünket, most pedig már a rali-világbajnokság mezőnyének drukkolhatunk. Szerdán ugyanis kezdődik a 40. rali-vb, mely a Monte Carlo futamon startol.
A legtöbb csapat a rajt előtti utolsó hetekben teljes erőbedobással készült az idényre, az alakulatok elsősorban az évadnyitó helyszínének közelében tesztelték versenygépeiket. A címvédő Citroën istállónál a rekorder, nyolcszoros világbajnok, Sebastien Loeb és Mikko Hirvonnen, a Fordnál Jari-Matti Latvala illetve Petter Solberg, a Mini csapatnál pedig Dani Sordo valamint Pierre Campana várja a rajtot.
A Mini a többszöri nevezési csúszását követően a közelmúltban jelentette be, hogy a Citroën és a Ford mellett minden futamon részt vesz a vb-n, igaz csupán egy gyári autóval, amit Sordo vezet majd. Több versenyen kap szerepet a másik Minivel a fizetős pilóta, Campana is, ha pedig idény közben egy tőkeerős támogatót is sikerül találnia az istállónak, akkor Kris Meeke az alakulat tavalyi, másik versenyzője visszakaphatja helyét versenygépében.
Az idei sorozat összesen tizenhárom futamból áll, melyet a szerdától vasárnapig tartó Monte Carlo-rali nyit meg. A hercegségi legendás verseny három év kihagyást követően lesz ismét a WRC sorozat része. Ezt követően a második futamként a tavaly még szezonnyitó svéd rali követi februárban, majd a mexikói, a portugál, az argentin, a görög megmérettetés. Az egyhónapos szünet után Új-Zélandon folytatódik a küzdelem, amelynek mezőnye augusztus elején, a finn ralin mérkőzik meg egymással. Augusztus végén aztán a német futam következik, amit a brit, a francia és az olasz követ, a teljes szezont pedig a spanyol rali zárja majd.
Az idén a három gyári csapaton kívül még több Ford és Citroën is rajthoz áll, valamint egy-egy Mini, Skoda is. Utóbbi volánja mögött a Volkswagen Motorsport színeiben a jövőre Polo WRC-vel versenyző Sébastien Ogier ül majd. A márkák közül azonban a legnépesebb mezőnyt a Ford adja, az előzetesek szerint ugyanis a két gyárin kívül hat versenyző is a Fiesta WRC-t választotta. Idén elképzelhető, hogy a Lotus is belekóstol a raliba és egy-egy futamon elindul, a fejlesztéseket követően pedig a későbbiekben teljes jogú tagja kíván lenni a sorozatnak.
A 40. világbajnokságon a konstruktőrök közül a papírforma szerint a Citroën és a Ford gyári alakulata küzd majd a vb-címért, az egyéni trófeára pedig a rekorder Sebastien Loeb esélyes, aki már zsinórban kilencedik bajnoki győzelmére hajt majd. Reméljük azonban nem lesz egyszerű dolga a franciának, akit jó eséllyel szorít meg csapattársa valamint Latvala a Fiestával. Persze az lenne az igazi, ha a versenyzők közül négyen-öten is a végső győzelemért küzdenének.
A címvédő Citroën keményen készült Monte Carlo közelében a szezonnyitóra.
Persze a vb másik nagy esélyese, a Ford sem tétlenkedett.