Räikkönen és a Lotus: Hatalmas bukás, vagy óriási siker lesz?
Félig-meddig megújulva folytatja a Forma-1-es szereplést az egykori Renault csapatból kinőtt Lotus istálló, mely idén teljesen új pilótapárossal, a két év ralizásból visszatérő 2007-es világbajnok Kimi Räikkönennel és a szintén újra F1-es versenyzői ülést kapó Romain Grosjeannal vág bele a vasárnap kezdődő 63. világbajnoki sorozatba. A 25 éves francia 2009-ben, szezon közben hét nagydíjon rajthoz állt már az F1-es Renault-val, miután az istálló megvált a gyenge teljesítményt nyújtó Nelsinho Piquet-től. Azóta bajnoki címet nyert az F3 Euro, a GP2 Asia sorozatban, de a GP2-ben is legjobb lett. Az alakulat többségi tulajdonosa, a Genii Capital cég vezérigazgatója, Gerard Lopez szerint két ilyen pilótára és egy versenyképes autóra van szüksége a csapatnak ahhoz, hogy három éven belül a világbajnoki címért küzdhessen a Lotus.
Lopez vélemény, hogy mindez pedig adott, mivel ütőképes az E20-as kódjelű versenygépük, amit bizonyít, hogy a teszteken rendre a legjobbak, sőt az első közt zárt Räikkönen és Grosjean. Kivéve az első barcelonai gyakorlást, melyen a kasztni problémája miatt érdemi munkát nem tudott végezni a csapat. Mindezt természetesen az istálló szakemberei gyorsan orvosolták, így a második barcelonai teszten már a legjobb időt is megfuthatta Räikkönen a Lotusszal. A csapatfőnök, Eric Boullier azért azt elárulta, hogy hiányoznak a kihagyott kilométerek az autóból, de mindenesetre a gyorsaság mellett remekül helytállt a versenygép a versenyszimulációk során is. Sőt olyannyira, hogy szakemberek szerint a Red Bull és a McLaren után a Lotus a legerősebb most a mezőnyben.
Jelenleg ezt talán még felelőtlenség így kijelenteni, mindenesetre okozhat meglepetést a nagyoknak a Lotus, melynek versenyzői idén jó eséllyel ünnepelhetnek majd a dobogón.