""

A Ferrarinál eddig is harmadikszámú pilótai posztot betöltő Jules Bianchi kezdte meg a minap a mozgolódást, ami láncreakciót indított be. A francia versenyző a maranellói alakulat vörös gépét, igaz annak csak tartalékülését, cserélte le a folyamatosan fejlődő és a bajnokságban egyre előrébb végző Force India harmadikszámú versenyzői szerepére. Az indiai istállónál ugyanis több szerepet kap majd Bianchi, a csapat autóját a pénteki szabadedzéseken vezetheti majd, amit a Ferrarinál nem tehetett meg. Egyes információk szerint ezzel a tapasztalatszerzéssel pedig arra készíti fel a Scuderia a francia versenyzőt, hogy egy év múlva visszatérve, leváltsa Massát a csapatnál. Rendesen inog a brazil pozíciója a Ferrarinál, a tavalyi szezonzárást követően ugyanis már legalább az ötödik pilóta neve merült fel a helyére. Bár talán ez nem is csoda, látva a 2011-es idényben nyújtott teljesítményét.

""

Mindenesetre míg Bianchi a Force Indiánál tesz kitérőt, addig helyére vagy Vitalij Petrov, vagy Adrian Sutil érkezhet a Ferrari harmadik számú pilótájának. Legalábbis olasz lapinformációk ezt állítják. Petrovnak azonban még egy versenyzői ülés is kinézhet idénre, az orosz pilóta ugyanis még tárgyal a HRT-vel. Ha ez megvalósul, akkor viszont mehet Sutil a Ferrarihoz, ha el nem ítélik a bíróságon testi sértés vádjával. Persze börtönbe biztosan nem kerül majd a német, maximum egy jó adag pénzbüntetést kell fizetnie, az azonban kérdés, hogy szüksége van-e a Scuderiának egy balhés pilótára. Természetesen, ha egyik sem ül be a vörös versenygépbe, akkor még mindig ott van a Ferrari már rutinos öregnek számító tesztelője, Giancarlo Fisichella, de az utánpótlás akadémiáján is tömött sorokban állnak a fiatal ferraris tehetségek.

""

Petrov és Sutil mellett Alguersuari is harmadikszámú versenyzői ülésért küzd, a spanyolt azonban jelentős hátszél segítheti mindehhez. Katalán lapok szerint ugyanis a Petronas kiszáll a Mercedes GP támogatásából. (Az olajcég úgy tűnik, felhagy minden motorsportos szerepléssel, a MotoGP-s Yamaha istállóval is felbontotta eddigi együttműködési megállapodását.) A Mercedest azonban jelentős pénzösszegekhez juttathatja az Alguersuarit támogató Cepsa vállalat, aminek köszönhetően így előbb Schumacher és Rosberg tartalékja lehet a spanyol pilóta, majd később akár a Mercedes versenyzője is.

Hivatalosan még egyik hírt sem erősítették meg a csapatok vagy a pilóták, az mindenesetre jól látszik, hogy óriási csata zajlik egy-egy F1-es tartalékülésért, de mi folyhat a pilóták közt, ha versenyzői pozícióról van szó?!