Forma-1 / Motorsport

Pert indít az F1 ellen Bianchi családja

""
 
 
A két évvel ezelőtti Japán Nagydíjon szerzett súlyos fejsérülése következtében tavaly nyáron elhunyt versenyző szülei már többször is jelezték, nem elégedettek azon vizsgálat eredményével, melyet az FIA a baleset után egy általa felállított bizottság segítségével végzett el. Ezen jelentésben az szerepelt, hogy sem a szervezőket, sem a csapatot nem terheli felelősség a tragikus baleset ügyében, ahhoz számos tényező balszerencsés láncolata vezetett, s a valódi kiváltó okot az jelentette, hogy Jules Bianchi a kettős sárga zászlós jelzés ellenére sem lassított kellő mértékben a szuzukai pálya első szektorában.
 
Az édesapa, Philippe Bianchi ugyanakkor nehezen tartja elfogadhatónak, hogy a sokat emlegetett egyéb tényezők, így a sötétedés és a túl kései rajt, a bukótérbe hajtó darus kocsi, valamint a heves esőzés miatt lehetetlenné váló körülmények kapcsán mindenféle felelősséget elhárítottak az érintettek.
 
A bírósági eljárás megindításáról egy brit ügyvédi iroda értesítette levélben a Formula One Groupot (a sportágat irányító cégek csoportja), az FIA-t, valamint a baleset idején még Marussiaként működő Manort. A vizsgálatot Nagy-Britanniában fogják lefolytatni.
 
A család ügyvédje, Julian Chamberlayne elmondta: „Jules Bianchi halála elkerülhető lett volna. Az FIA baleseti bizottsága számos javaslatot tett e baleset kapcsán a Forma–1 biztonságának növelése érdekében, de azt nem állapította meg, milyen hibák vezettek Jules halálához. A Bianchi család számára meglepő és elkeserítő volt, hogy az FIA bizottsága arra a következtetésre jutott, hogy Jules volt a hibás, miközben számos más tényező is közrejátszott.”
 
Az FIA szakértői bizottsága 2014 decemberében zárta le a Bianchi-balesettel kapcsolatos vizsgálatát, melynek következményeként az FIA már a következő évre számos változtatást hajtott végre. 
 
Bevezették a virtuális biztonsági autó intézményét, szigorúbban járnak el, ha a pálya személyzetének a pályára vagy annak bukóterébe kell lépnie, javítottak a pályák vízelvezető rendszerein, a biztonsági szoftvereken, továbbá elősegítették az esőgumik fejlesztését és meghatározták, hogy az egyes helyszíneken mely időpontban lehet legkésőbb elrajtoltatni versenyeket, s ennek következtében számos Európán kívüli futam rajtját korábbra tették.
 
(m4sport.hu)