Forma 1 / Motorsport

Pénteken Hamilton volt a leggyorsabb Bahreinben

""

Lewis Hamilton reggeli legjobbját Button is csak megközelíteni tudta a nap hátralevő részében, megjavítani nem. A Mercedes háza táján sem volt azonban minden rendben, hiszen Hamilton napi futásteljesítményét alig 45 körre korlátozta a W05-ös modell egy kisebb hidraulikus problémája.

Mclarenes honfitársa, Jenson Button nem szenvedett megbízhatósági gondoktól és 100 kör felett futva a nap legaktívabb versenyzőjének bizonyult. Ezt a címet bizonyos értelemben a Williams-szerelőknek is adományozhatjuk, akik szinte egész nap a kerékcseréket gyakorolták a bokszban.

Reggel ezúttal álmosan indult a körözés a pályán; a nagycsapatok ki sem dugták – egyébként jellegzetes – orraikat a gyakorlás első bő fél órájában. Az eseménytelenséget ekkor a marussiás Max Chilton törte meg, aki alatt megadta magát az autó a 4-es kanyarban, imigyen kikényszerítve a nap első piros zászlós periódusát.

Még a spanyolországiaknál eleve lassabban dolgozó bahreini pályamunkások tempójához képest is szokatlanul sok időnek, újabb szűk fél órának kellett eltelnie, mire ismét kinyitották a bokszutcát – ekkor viszont már megjelentek a nagyágyúk is, midőn a Mercedesbe egy nap pihenő után visszaülő Hamilton és az idei McLarent Szahírban első ízben kipróbáló Button az eredménylista első két helyére katapultálta magát.

Érdekes módon Valtteri Bottas délelőtt anélkül volt a legszorgalmasabb a pályán a Williamsben a maga 33 körével, hogy mért időt futott volna – a csapatnál minden kör végén a már említett bokszkiállásokat gyakorolták. Sokáig szintén idő nélkül, ráadásul futásteljesítmény nélkül állt a Force India is, ahol egy akkumulátorhiba szűk két órán át hátráltatta Sergio Pérez munkáját.

Hamilton eközben szélvészgyors tempóra kapcsolt, alig két óra alatt megjavította az újonc Kevin Magnussen tegnapi (és a teszt addigi) legjobb idejét, és a délelőtti órák nagy részére több mint 3,5 másodperccel elhúzott a többiektől.

""

A nap délutánjának kezdetén aztán kiderült, hogy Ferrarinak és a Lotusnak is megbízhatósági problémái akadtak. Kimi Räikkönent, aki az utolsó két napra átvette a Ferrari volánját csapattársától, Fernando Alonsótól, állítólag telemetriai problémák akadályozták, a rákolló-orrú Lotusban pedig Pastor Maldonado maradt sokáig a garázsban, majd amikor kora délután végre kihajtott a pályára, azonnal meg is adta magát alatta a technika. A venezuelai egyébiránt Romain Grosjeant váltotta az enstone-iaknál.

A zöld zászlót követően Buttonnek végre sikerült egy másodpercen belülre kerülnie a Hamiltonhoz képest, ám ami fontosabb, hogy tizedre ugyanolyan kört futott, mint újonc mclarenes csapattársa, Kevin Magnussen a tegnapi nap folyamán (ugyanolyan gumikeveréken).

A délután fő attrakciói ettől független inkább a hosszú etapok voltak. Ilyenre vállalkozott Hamilton, a sauberes Esteban Gutiérrez, illetőleg Felipe Massa is, aki a tervezettől eltérően délutánra visszaülhetett a Williamsbe Bottas helyett – a brazil műszaki hiba miatt csak 4, a finn viszont 116 kört teljesített a maga első szahíri tesztnapján; a Williams vélhetően ezzel a döntéssel akarta kárpótolni az előbbit.

Helyi idő szerint nem sokkal 3 óra után előbb Räikkönen, majd Maldonado is végre visszatért a pályára – igaz, csak az előbbinek sikerült tartósan ott is maradnia, mivel a lotusos már az installációs körén ismét félreállt, és újabb szűk egy órába telt, mire ismét megjavították az autóját.

Az utolsó órában a megtankolt körök befejeztével ismét a rövid etapok kerültek középpontba, ám Hamilton délelőtti idejét már senki nem tudta felülmúlni. A legszorgalmasabban ekkor Pérez és a Caterham újonca, Marcus Ericsson próbálkozott – utóbbi ma szerencsésen, technikai hibáktól mentesen teljesítette az FIA-szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 km-es távot.

Sok más istállóhoz hasonlóan a Red Bullnál is a második és a harmadik nap között váltotta egymást a két versenyző, és bár Sebastian Vettel tegnap 59 körig jutott, valamint Daniel Ricciardo délelőttje is produktívra sikeredett, délután már nem körözött a szahíri aszfaltcsíkon az RB10-es kódjelű kocsi. A csapat ebédidőben lelt rá egy mechanikai hibára, amelyet csak az egész autó szét- majd összeszerelésével lehetett orvosolni, ez pedig túlságosan hosszadalmas folyamatnak bizonyult. A fiatal ausztrál végül 28 kört teljesített ma.

Megjegyzendő még, hogy a Marussia egész nap képtelen volt megjavítani az autót a kora reggeli műszaki problémát követően, így az első nap szoftverhibájával és a második nap üzemanyagrendszerrel kapcsolatos gondjaival együtt eddig borzalmasan alakul számukra ez a teszt.

Az első bahreini teszt harmadik napjának végeredménye:
1. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:34.263, 67 kör
2. Jenson Button (McLaren), 1:34.976, +0.713, 103 kör
3. Felipe Massa (Williams), 1:37.066, +2.803, 60 kör
4. Esteban Gutiérrez (Sauber) , 1:37.180, +2.917, 96 kör
5. Sergio Pérez (Force India), 1:37.367, +3.104, 57 kör
6. Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:37.476, +3.213, 44 kör
7. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:38.974, +4.711, 57 kör
8. Pastor Maldonado (Lotus), 1:39.642, +5.379, 26 kör
9. Daniel Ricciardo (Red Bull ), 1:40.781, +6.518, 28 kör
10. Marcus Ericsson (Caterham), 1:42.130, +7.867, 98 kör
11. Max Chilton (Marussia), 1:46.672, +12.409, 4 kör
12. Valtteri Bottas (Williams), idő nélkül, 55 kör