Forma 1 / Motorsport

Öt ok, amiért Monacónak a Forma 1-es naptárban kell maradnia

Sajtóhírek szerint könnyen elképzelhető, hogy az elkövetkezendő években kikerül a Monacói Nagydíj a versenynaptárból.

Sokan tekintik a monacói pályát anakronisztikusnak, azaz egy vasárnapi előzésmentes, izgalommentes futamnak, a dolgok érdemi része már a kvalifikáción eldől.

Azonban van néhány olyan dolog, ami miatt Monacónak, bent kellene maradnia a Forma 1 versenynaptárában. A Planet Sport arról írt, hogy haladni kell a korral, de nem szabad túlságosan a múlthoz ragaszkodni. Ez még rendben is lenne, de a monacói Nagydíj törlése felérne a dinoszaurusz kihalásával.

A Forma 1 1950-es indulása óta Monaco egyike volt annak a hét futamnak, amely a világbajnokságot kitette. Jelenleg Spa, Indianapolis, és a Monzai pályán vannak még versenyek, kettőt Bremgartent és Reims Guexet már korábban bezárták.

Az európai versenyzés szíve mindig is Monte Carlo volt, az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt fektettek az amerikai, az ázsiai, valamint a közel-keleti versenyekre. Nem minden verseny generál új identitást, az újítások mindig is a Forma 1-hez tartoztak.

Ez a sportág elképzelhetetlen lenne a monacói nagydíj nélkül, akárcsak Wimbledon nélkül a tenisz.

Monaco mindig különleges kihívás elé állít.

Egy világbajnokság végén a győztes megkoronázása azt jelenti, hogy minden akadályt legyőzött, mindent megtett. A monacói versenypálya nagyon komoly fizikális és mentális kihívást jelent a versenyzők számára. A verseny 78 köre alatt a legkisebb hiba is a kiesést eredményezheti.

If you could watch the #MonacoGP from any corner… which one are you choosing? #F1 pic.twitter.com/WRCZxY0mAC

— Formula 1 (@F1) May 27, 2022

 

Ez a pálya a legtöbbel ellentétben nagyon eltér a többitől és nem egyszerű visszajönni a pályára.

Monacóban mindig Dráma van

Néha előfordul, hogy a futam igazi Thrillerbe torkollik. Elég csak az 1982-es futamra gondolni, amikor Murray Walker, a BBC kommentátora úgy vélekedett, hogy minden idők legizgalmasabb futamát látta.

Azonban a közelmúltban történt újítások miatt egyre nehezebbé vált az előzés. Azonban Monacóban egy esetleges eső átírhatja a forgatókönyvet. Ekkor válik lényegessé a csapatok stratégiája, amely adott esetben kulcsfontosságú. Oliver Panis ezen a pályán szerezte egyetlen futamgyőzelmét.

The race where only three drivers crossed the finish line #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/rkY72jpf3a

— Formula 1 (@F1) May 24, 2020

 

Az lehet, hogy nem erre vágynak a biztosító társaságok, de egy esős monacói futamon bármi megtörténhet.

Nagyon látványos a panoráma 

Az esztétika mellett fontos a környezet, ez Monacóban nagyon szép. Maga a pálya olyan helyek mellett megy el, ami nincs a legtöbb utcai pályán. A Casino, a Rascas, és egy alagúton is átmennek.

Ez egy olyan pálya, ahol könnyen el tudsz játszani fejben egy teljes kört, hiszen egy verseny 78 körből áll, és egy kör egy maximum 2 percet vesz igénybe.
Van néhány pálya, amelyek a közút mellett vannak, a nem Forma 1 rajongókat pedig lenyűgözi Monaco varázslata. Sokan azt kívánnák, bárcsak ott lennének.
Monacót szeretik a pilóták is

A pilóták szerint is kihagyhatatlan

„Imádom Monacót.” – nyilatkozta Kevin Magnussen a Miami Nagydíj sajtótájékoztatóján, míg Esteban Ocon szerint Monaco rendkívül különleges. Ez egy olyan verseny, ami máshol nincs. De a vb címvédő Verstappen is így vélekedett. „Nem lehet Monacót helyettesíteni.”

Borítókép: GettyImages 
Forrás: F1planet.com