Őrült száguldás következik: az eső sem lehet akadály
Bivalyerős és gyors autók és motorok, füstölgő abroncsok – mindez a kiskunlacházi reptér legendás betonján. A drift és a gyorsulás szerelmesei ezúttal is megkapták adrenalin adagjukat, és a közel kétezer ember, aki dacolt az időjósok által beharangozott, ám szerencsére elmaradt esős idővel fantasztikus versenyeket láthatott a négy illetve a kétkerekű „őrültektől”. Több mint 200 induló, egyre javuló idők, szinte már repülő dízelek. Kohári Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség drag és drift szakágának vezetője szerint ismét bebizonyosodott, hogy az emberek igenis vevők az izgalmas, ugyanakkor európai színvonalon megrendezett autóversenyekre.
Noha a meteorológusok esővel és „sarki hideggel” fenyegették az emberiséget az elmúlt hétvégén, Kiskunlacháza felett egy pillanatra sem borult be az ég, és amikor a több ezer lóerő felbőgött a reptér legendás betonján, közel kétezer ember adrenalinszintje emelkedett a szokásos többszörösére. A sebesség szerelmeseit ezúttal sem tudta elrettenteni semmi attól, hogy ne a saját szemükkel tekintsék meg az idei, a magyar Nemzeti Autósport Szövetség égisze alatt szervezett NanoEnergizer Drag és Drift Országos Bajnokság második futamát.
„Egészen ragyogó hangulatban telt el a hétvége, és most már tényleg elhiszem azt, hogy ha az ország egész területén esik is az eső, Kiskunlacháza felett mindig kék az ég. Noha nem nyári melegben dübörögtek a versenygépek, ezúttal sem lehetett senkinek panasza, aki kilátogatott a helyszínre” – fogalmazott Kohári Zoltán, az MNASZ Drag és Drift szakágának vezetője.
Több mint 200 indulója volt a második bajnoki futamnak – 150 autó, 48 motor, valamint legalább 25 drifter –, és ezúttal számos osztrák és szlovák sebességmániás is tiszteletét tette a versenyen. Hiába voltak azonban gyorsak, a magyaroknak mégis csak a hátát figyelhették.
„A dízelesek már nem is meglepetés, ha 10 másodperc alatt mennek, ám most az EVO-sok is megérkeztek már a tízes álomhatár környékére. A motorosoknál a legjobb már nyolc közepénél jár, így lassan már szemmel követhetetlen némelyik versenyző" – jelentette ki Kohári Zoltán, míg a nap legjobb idejét egy Camaro érte el: 8,94-es időt „futva” súrolta a 244 km/h-s sebességhatárt.
Szintén nagyon elégedetten gondol vissza erre az őrült hétvégére Csolti Ádám, aki amellett, hogy megnyerte a P3-as kategória – 1600-2100 ccm között hátsó- és összkerekes meghajtású autók – versenyét, mégpedig a döntőben elért 9,65-ös rekordidővel, ami az abszolút 2. helyét jelentette.
„Kifejezetten élveztem a versenyt, ráadásul úgy néz ki, hogy végre sikerült eltalálnunk a futómű beállítását, mert a Fiat igencsak stabil volt végig. Bevallom, én leginkább az időre hajtok, de ha közben a kategória bajnoki címét is megszerzem, nem leszek elkeseredve” – mondta Csolti Ádám.
Dragracing Gyorsulási Bajnokság 2012-es további versenyei:
1.Kiskunlacháza, 2012.06.02. |