Nico Rosberg lett végül a harmadik, aki ugyanúgy pontosan, szépen vezetett, nem ijedt meg a szinte körönként változó időjárástól. A negyedik helyen a rajtnál kiugró, és ezért büntetést kapó Fernando Alonso végzett, őt követte a Renault pilótája, Robert Kubica, aki sokáig a harmadik helyen állt, őt nem tréfálta meg az eső. Utánuk jött be csak be a pole-ból induló Sebastian Vettel. Hetedik lett az orosz Vitaly Petrov, aki az utolsó körökben jött fel két-három helyet is. Nyolcadik pontszerző helyen zárta a napot Mar Webber, akinek az utolsó körökben feltehetően gumiproblémái voltak. Az utolsó két pontszerző Felipe Massa és Michael Schumacher lett.
A rajt
A csepergő eső ellenére mindenki száraz pályás gumikkal állt fel a rajtrácsra. Lógott az eső lába, a kezdés előtt a levegő hőmérséklete 21°C, az aszfalt hőmérséklete 23°C, a páratartalom 57%-os volt. A felvezető kör után Vettel kicsit jobbra állt fel a rajthoz, Webber előtt akarta lezárni a szöget. Glock pedig el sem tudott indulni a felvezető körre, valamint Chandhok és di Grassi a boxból rajtolt. Mindenki a lágy keverékű slick gumit választotta.
A rajtot nagyon jól kapta el Alonso, elsőként fordult el, és Vettelt sikerült megelőznie Webbernek. Alonso kiugrott a rajtnál, amiért később meg is büntették. A rajtnál nem volt baleset, mindenki eljött simán, pár kanyar után azonban Liuzzi egy egyenesben kicsúszott és telibe trafálta Kobayashi-t és Buemit, mindhárman kiestek, és be kellett hívni a Safety Car-t. Többen bejöttek a boxba kereket cserélni. Az első kör végén az állás (első tíz): Alonso, Webber, Vettel, Rosberg, Button, Hamilton, Massa, Schumacher, Kubica és Petrov volt.
Esik, nem esik, újra esik
Az első és a második körben szinte mindenki bejött intermediate gumikért, ami nagyon megkavarta a mezőnyt. A harmadik körben kiment a Safety Car a pályáról, ekkor Rosberg vezetett Button és Kubica előtt, ők voltak azok, akik nem váltottak gumit. A középmezőnyben a köztes gumikon lévők viszont sorra előzték meg azokat, akik még nem voltak kint és a száraz pályás gumikkal mentek. Alonso az ötödik körben kapta meg az áthajtásos büntetést, amit idén már kettő körön belül kellett teljesítenie. A pálya gyorsan száradt, mindenki eszeveszettül kapkodott, és egyből jöttek be ismét a boxba. Vettel és Hamilton kéz a kézben jöttek be, majd mentek is ki, amiért a felügyelők vizsgálni fogják az esetet a futam után. Alonsonak ekkor már három kiállása is volt. A nyolcadik körben de la Rosa elfüstölt, a Ferrari motor megadta magát, egy újabb futam, ahol mindkét Sauber kiesik.
A 10. körre a mezőny kicsit lecsendesedett, az állás a következő volt: Rosberg 1. (0 kiállás), Button 2. (0 kiállás), Kubica 3. (0 kiállás), Petrov 4. (0 kiállás), Alguersuari 5. (1 kiállás), Schumacher 6. (2 kiállás), Kovalainen 7. (0 kiállás), Sutil 8. (2 kiállás), Vettel 9. (2 kiállás), Hamilton 10. (2 kiállás), Webber 11. (2 kiállás), Barrichello 12. (2 kiállás), Massa 13. (2 kiállás), Alonso 14. (3 kiállás), Trulli 15. (1 kiállás), Hülkenberg 16. (2 kiállás), Senna 17. (1 kiállás), Chandhok 18. (1 kiállás). Kiesők pedig: de la Rosa, Glock, Buemi, Kobayashi, di Grassi és Liuzzi voltak.
Száraz a pálya? Nem.
Kezdett száradni a pálya, a 12. körben Sutil-Vettel-Hamilton birkózott egymással, végül Sutilt mindkettő megelőzte, és közben a feljött Webber is elmegy mellette. Sutilnak elfogytak a gumijai, nagyon úgy tűnt. Hamilton nagyon gyors, két körrel később már Schumacher mögé érkezett meg, Schumacher ameddig tudta tartotta őt, de végül Hamilton megelőzte őt a McLarennel. A nagy nevek zárkóznak fel a mezőny elejéhez, Alonso és Massa is előzgetett, de még pontszerző helyen kívül vannak. Az élen változás történik a 20. körben, Buttonnek sikerül megelőznie Rosberget. Ekkor nagyon rákezdett esni, mindenki kijött a boxba intermediate gumikért. A boxkiállások után Hamiltont és Vettelt is megelőzte Webber. Alguersuari a 22. körben lebontja az első szárnyát, a pályán maradt törmelékek miatt beküldik a Safety Cart. Talán kicsit elhamarkodott döntés volt, nagyon nehezen szedi össze a mezőnyt. 4 körrel később kimement az SC, ám az egyik kanyarban a mezőnyt nagyon "feltartották", szinte mindenki együtt volt, nagy tumultus alakult ki. Sok előzés történt a pályán, többek között Hamilton megelőzi Kubica-t, Alonso Sutilt előzi, és Webber Barrichellot. A 32. körben az állás: Button, Rosberg, Hamilton, Kubica, Petrov, Alonso, Sutil, Schumacher, Massa, Webber, Barrichello, Alguersuari, Kovalainen, Hülkenberg és a mezőnyt zárta a két HRT Senna, Chandhok sorrendben.
Végig ilyen maradt az idő
Vizes aszfalton nem sok hibát követtek el a pilóták, csak Petrov csúszott ki és pördült meg kétszer is a 33. körben, ketten is elmentek mellette. Hamilton már Rosberget támadta, és végül sikerült is neki megelőznie. A következő kerékcserékre a 39. kör környékén került sor, mindenki köztes gumit kapott a köztes helyett (illetve Hülkenberg egyszer bepróbálta a száraz pályás gumit is, de nagyon csúszkált rajta). A 41. körben a következő volt az állás: Button 1. (2 kiállás), Hamilton 2. (4 kiállás), Rosberg 3. (2 kiállás), Alonso 4. (5 kiállás), Kubica 5. (3 kiállás), Vettel 6. (4 kiállás), Webber 7. (4 kiállás), Schumacher 8. (4 kiállás), Alguersuari 9. (5 kiállás), Petrov 10. (2 kiállás), Massa 11. (4 kiállás), Barrichello 12. (4 kiállás), Sutil 13. (4 kiállás), Kovalainen 14. (2 kiállás), Senna 15. (4 kiállás), Chandhok 16. (4 kiállás).
A mezőny megnyugodott, Button biztos távolságban vezetett Hamilton előtt, a Kubica-Vettel páros és az Alguersuari-Petrov-Massa hármas volt közel egymáshoz. A 46. körben Alguersuari mellett elment Petrov és Massa is, majd Sutil érkezett meg a spanyolra, és neki is sikerült elmennie. Alonso eközben feljött Rosbergre, aki csak akkor kapta fel a fejét, amikor már látótávolságon belül volt Alonso, rákapcsolt, és felgyorsult Alonso tempójára. Alguersuarit Barrichello is megelőzte.
A 49. körben Hamiltont hallhattuk, amint a csapatrádión panaszkodik, hogy elfogytak a gumijai, főleg a bal első. Ekkor már csak 7 kör volt hátra, azonban a lassulás igen nagy volt. Az intermediate gumik ekorra több autón is elkoptak, Petrovnak sikerült megelőznie Schumachert, ezzel a nyolcadik helyre jött fel az orosz újonc. Webber is belassul az utolsó körökre, őt is sikerült megelőznie Petrovnak. Az utolsó körben rákezdett esni, azonban ez az eredményt már nem módosította.
Így született McLaren kettős győzelem a 2010-es Kínai Nagydíjon, ahol Button második sikerét könyvelhette el idén, míg Hamilton egyszer sem tudott győzni. Button a pontversenyben átvette a vezetést Massa-tól.
A futam végeredménye:
Hely | N° | Vezető | Csapat | Kör | Idő/eltérés | Rajthely | Pont |
1 | 1 | Jenson Button | McLaren | 56 | Winner | 5 | 25 |
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 56 | +1.5 mp | 6 | 18 |
3 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 56 | +9.4 mp | 4 | 15 |
4 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 56 | +11.8 mp | 3 | 12 |
5 | 11 | Robert Kubica | Renault | 56 | +22.2 mp | 8 | 10 |
6 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 56 | +33.3 mp | 1 | 8 |
7 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 56 | +47.6 mp | 14 | 6 |
8 | 6 | Mark Webber | Red Bull | 56 | +52.1 mp | 2 | 4 |
9 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +57.7 mp | 7 | 2 |
10 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 56 | +61.7 mp | 9 | 1 |
11 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 56 | +62.8 mp | 10 | |
12 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 56 | +63.6 mp | 11 | |
13 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 56 | +71.4 mp | 12 | |
14 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus | 55 | +1 kör | 21 | |
15 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams | 55 | +1 kör | 16 | |
16 | 21 | Bruno Senna | Hispania | 54 | +2 kör | 23 | |
17 | 20 | Karun Chandhok | Hispania | 52 | +4 kör | 24 | |
Kiesett | 18 | Jarno Trulli | Lotus | 26 | +30 kör | 20 | |
Kiesett | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 8 | +48 kör | 22 | |
Kiesett | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 7 | +49 kör | 17 | |
Kiesett | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 0 | +56 kör | 13 | |
Kiesett | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | +56 kör | 15 | |
Kiesett | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 0 | +56 kör | 18 | |
Kiesett | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | +56 kör | 19 |