Zuhan a német labdarúgó-válogatott népszerűsége hazájában

A legnagyobb problémát a szövetség ellenszenves vezetésében látják.


Egy felmérés szerint egyre inkább csökken Németországban a hat éve világbajnok labdarúgó-válogatott népszerűsége.

A körkérdésre adott mintegy kétezer válasz alapján a folyamat legfőbb oka - csaknem ötven százalék vélekedett így - a nemzeti együttes kommercializálódása, azaz üzletiesedése.

A véleménynyilvánítók 39,7 százaléka a szövetség ellenszenves vezetését, 35,6 százalék a csapat nem igazán látványos stílusát, 33,9 százalék pedig a túl sok válogatott meccset jelölte meg.

A 2014-ben világbajnok Mats Hummels, Thomas Müller és Jerome Boateng keretből való kikerülése 20,8 százalékkal nem játszott meghatározó szerepet a Nationalelf népszerűségvesztésében.

Októberben a törökök elleni, 3-3-mal végződött barátságos mérkőzést alig hatmillióan követték a képernyők előtt, ami az elmúlt húsz évben a válogatott legrosszabb tévés nézettségi adata.

Borítókép: Martin Rose/Getty Images
 

 

Videók