Forma 1 / Motorsport

Nemzeti Vágta: Szalay Balázs harci lázban az Opel nélkül

""

Szalay Balázs versenyző típus. (Nem hiába hazánk egyik legsikeresebb terepralisa.) Ez azt jelenti, hogy legyen szó bármilyen viadalról (akár van tétje, akár nincs) az Opel Dakar Team pilótája nyerni akar. Nem volt ez másként a Nemzeti Vágta esetében sem, pedig a sztárok fogatvágtájában elért eredmény Szalay sportpályafutása szempontjából tényleg nem osztott, nem szorzott. Ő mégis véresen komolyan vette. Hetekig készült rá, és a verseny előtt ugyanúgy az egekbe szökött az adrenalinszintje, mint bármelyik nagy autóversenye előtt.

Engem is elkapott a harci láz, de a lovakat még sokkal hamarabb. A legnehezebb nem is maga a verseny volt, hanem a felvezető kör, mert amikor behajtottunk az arénába, a lovak egyből száguldani akartak, alig bírtam őket visszafogni. Tiszta erőből kellett tartani a gyeplőt, hogy ne induljanak meg a lovak, így mire eljutottunk a rajtig, már fájt a karom” – mondta Szalay, aki két énekessel, Vastag Tamással és Bebével, valamint a sztárfodrász Hajas Lászlóval került egy futamba.

S az volt a peche, hogy a külső pályára sorolták be, ugyanis emiatt némi hátrányba került a rajt után. A rajtbíró is bizonytalan volt egy kicsit, bemondta, hogy új rajt lesz, de ezt csak a két szélső pálya indulói hallották, úgyhogy mégis elindult a futam. Szalay lovai nagyon jól bírták a tempót, ám ahhoz, hogy a harmadik pozíciónál előrébb kerüljön, még kellett volna legalább egy kör. Így sem volt azonban elégedetlen az Opel-pilóta, sőt, nagyon büszke volt arra, hogy meghívták a rendkívül jól szervezett versenyre, ha teheti, biztosan csatlakozik jövőre is.

Nyerni akartam, még szép, hogy nyerni, csak úgy van értelme minden versenynek, de persze nem minden áron. Engedtem a lovakat, had rohanjanak, de nem csapkodtam őket ostorral, hogy az utolsó erejüket is beleadják a futamba. Nem fékeztem egyáltalán, lendületesen mentünk végig a pályán, a kocsi az összes kanyarban farolt, hatalmas élmény volt” – lelkendezett Szalay.