Ahogy azt az Autosport az előző héten előre jelezte, a csapatok a Brazil Nagydíj hétvégéjén ténylegesen tárgyalóasztalhoz ültek, hogy megvitassák az elmúlt években sok kritikát kapó, jelenleg is érvényben lévő biztonsági autós szabály módosításának lehetőségét. A bírálók szerint egyszerűen túl sok időbe telik, míg a lekörözött pilóták visszaveszik köreiket, majd ismét felzárkóznak a mezőny végére.
A sport munkacsoport által a Brazil Nagydíj helyszínén megvitatott lehetséges megoldás értelmében a lekörözött versenyzők ahelyett, hogy visszavennék körhátrányukat, egyszerűen a mezőny végére sorolnának, lemaradásukat pedig egy extra kör formájában írnák jóvá. A módosítás segítségével akár egy körön belül újra lehetne indítani a versenyt.
Részletesebb vizsgálatokat követően azonban felmerült néhány nem várt következmény a tervezettel kapcsolatban. Először is az extra kör jóváírása komoly problémákat okozna az időmérési adatokban, és fennállna a veszélye, hogy a Forma–1 Menedzsment (FOM) által szolgáltatott részletes köranalízis pontatlanná válik.
Ezen felül a csapatok jelenlegi üzemanyag fogyasztása 100 kg-ban van limitálva, így a jóváírt körök – melyeket a lekörözött pilóták anélkül kapnának meg, hogy azokat a pályán ténylegesen lefutották volna – előnyt jelentenének a mezőny hátsó régióiban küzdő versenyzőknek.
Az istállók kifejezték abbéli aggodalmukat, hogy ez az „üzemanyaghitel” nagy hatással lenne a kiscsapatok versenyteljesítményére, és hátrányosan érintené azokat az alakulatokat, akik az élen haladnak. A lekörözött gárdák a pluszban megmaradó benzinnek köszönhetően lényegében extra gyorskörökhöz juthatnának társaikkal szemben, és amiatt is kevésbé kellene aggódniuk, hogy túllépik az engedélyezett üzemanyaglimitet.