A Mercedes GP azon istállók közé tartozik, amely elsők között kezdte meg a 2011-es modell fejlesztését. Ennek tükrében jövőre nem jelentene annyira nagy szenzációt, ha Ross Brown ,,ezüst nyilai” hirtelen ott lennének a közvetlen élmezőnyben, mint tavaly a Brown GP esetében. Mindenesetre a brit csapatvezető hasznosnak ítéli meg a kétnapos tesztet: 

– Nagyon hasznos volt számunkra ez a teszthét, amelyre egy olyan fázisban kerülhetett sor, amikor még maximálisan felhasználhatjuk az összegyűjtött adatokat a 2011-es autó részleteinek finomhangolásához, és ahhoz, hogy kiderítsük, mely területekre kell a legnagyobb figyelmet fordítanunk a jövő évi autó megépítésekor. Gratulálok továbbá a Pirelli mérnökeinek, akik rövid idő alatt meglepően használható abroncsokat biztosítottak számunkra.

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher is elégedett volt a szombati teszttel, a Mercedessel elért második helyezése azonban valószínűleg nem annak tudható be, hogy a mezőnyben talán ő az egyetlen pilóta, akinek már van Forma-1-es versenytapasztalata a Pirelli gumikkal, hiszen erre jó húsz évvel ezelőtt, pályája kezdetén volt lehetősége. A német pilóta szerint nem számít semmit hogy ő volt a második leggyorsabb szombaton, a lényeg az, hogy az új abroncsok a jövő évi modellen is jól működjenek: 

– A szombati volt az első tesztnapom a 2011-re való felkészülésben, és az első benyomásaim mindenképpen pozitívak az új gumikról. Valószínűleg én vagyok az egyetlen olyan pilóta a jelenlegi mezőnyben, aki korábban ment már Pirelli gumikkal az F1-ben, de ennek már húsz éve, úgyhogy sokra ezzel nem megyek. Ami magukat a gumikat illeti, elég strapabírónak és jónak tűntek, de végső soron az lesz a fontos, hogy a 2011-es autónkhoz hogyan illenek majd, és nem az, hogy a mostanihoz passzolnak-e vagy sem.” 

A világbajnok Red Bull Racing vezető versenymérnöke, Ian Morgen is osztotta Schumacher véleményét a teszt sikerességét illetően, egyetlen szomorúságát az jelentette csupán, hogy ez volt az utolsó alkalom, hogy az idei szezonban kiemelkedő RB6-ost utoljára láthattuk az aszfaltcsíkon: 

– Mindannyiunk számára jól jött ez a tesztlehetőség, aminek köszönhetően rengeteg információt gyűjthettünk az új gumik viselkedéséről egy olyan autóval, amit már úgy ismerünk, mint a tenyerünket. Ez mindenképp nagyon hasznos lehet azelőtt, hogy nekilátnánk a jövő évi autó építésének. Összességében mindent elvégeztünk ezen a héten, amit szerettünk volna, és már alig várjuk, hogy folytassuk a közös munkát a Pirellivel. Ugyanakkor szomorú, hogy utoljára láthattuk a pályán az RB6-ost, azt az autót, amivel a csapat eddigi legnagyobb sikereit értük el, de most már előretekintünk a 2011-es évre.

A Williams és a Toro Rosso csapatánál is sokat profitáltak a tesztekből, ám számukra sem az abroncsok viselkedésének felmérése volt az egyetlen cél. Sir Frank Williams istállójának mérnökei különböző fékrendszerek összehasonlítását is elvégezték, míg az olasz kiscsapatnál különböző műszaki alkatrészeket próbáltak ki a jövő évi autóhoz. 

A Ferrari mindkét nap a leggyorsabb volt a Pirelli-teszten, Fernando Alonso szerint nem lesz probléma az új abroncsokra való átállással:

– Az eddigiek alapján leszűrhetjük, hogy úgy néz ki, számunkra nem lesz túl nagy trauma átállni a Bridgestone-okról a Pirelli abroncsaira – értékelt röviden a kétszeres világbajnok pilóta.

 

Odler Norbert