A 2013/2014-es NBA idényben a csapatok bevétele a liga számításai szerint 100 millió dollárral nőhet. David Stern és a tulajdonosok megegyeztek arról, hogy a jövőre kezdődő szezonban a csapatok értékesíthetik a mezüket, azaz engedélyezik a szponzorációt, ezzel megtörvén az NBA tradícióját. A liga történelmében még egy csapat sem értékesíthette a mezén lévő felületet.
A liga döntése a Forbes szerint nem meglepő, ugyanis 2009-től már a WNBA-ben is egy-két csapat mezszponzorációs szerződét kötött, amellyel több millió dolláros plusz bevételre tettek szert. A bevételek nőhetnek, viszont a szurkolók elfordulhatnak a ligától. A Forbes állítása szerint a rajongók úgy érezhetik majd, hogy szeretett sportáguk pénzért eladta magát, ezen felül a mezen lévő felirat is zavarhatja mag az idősebb szurkolókat.
Érdekesség, hogy a nagyobb amerikai sportágak közül az NFL, az MLB és az NHL sem engedélyezi a szponzorok feltüntetését a mezeken. A NASCAR-ban minden apró felületet értékesítenek az autókon, ezen felül az MLS-ben is engedélyezett a szponzoráció.