A 2011-es futamot beárnyékolta a szurkolók-botránya. A Kentucky Speedway oválpálya a 2011-es szezonban került vissza a versenynaptárba. A NASCAR és a Kentucky Speedway 2005-ben szakította meg a közös együttműködést, miután a pályaüzemeltetője 2005-ben feljelentette a szervezetet, mondván a NASCAR megszegte a szövetségi trösztellenes törvényt.
Három évvel a feljelentés után a Speedway Motorsports Inc. 50 millió dollárért eladta a pályát Bruton Smith-nek. Érdekesség, hogy Smith és Dale Earnhardt (haláláig, 2001) a Kannapolis Intimidators nevű baseball csapat tulajdonosai voltak. Smith-nek köszönhetően a NASCAR vezetősége 2010. augusztus 9-én bejelentette, hogy 2011-ben visszatér a mezőny Spartaba, ahol először rendeznek Sprint kupa versenyt.
A visszatekintés után érdemes a pályával is foglalkozni egy kicsit. A Kentucky Speedway-t 1998. július 18-án kezdték el építeni. A pályát 2000. június 16-án adták át. A NASCAR az átadás után csak Nationwide Series és Camping World Truck Series futamokat rendezett itt. Magát az pályát 153 millió dollárból húzták fel. Egy versenyre 107 ezer néző látogathat ki.
Érdekesség, hogy az első Sprint Kupa Széria futam előtt kisebb botrány alakult ki a szurkolók és a pályaüzemeltetője között. A várakozásokkal ellentétben kicsi volt a parkoló. Elvileg az üzemeltető megoldotta ezt a problémát, ugyanis egy nagyobb telket vásárolt, ezen felül az állam támogatását kérte, hogy javítani tudjon a közlekedésen.
Hivatalosan 267 körös (644.542 km) lesz a szombati verseny. A tavalyi Quaker State 400-as verseny időmérő edzését és futamát is Kyle Busch (Joe Gibbs Racing, Toyota) nyerte meg.
NASCAR SPRINT KUPA SZÉRIA, QUAKER STATE 400, SPARTA |
A pontverseny állása (pilóták): |
1. Matt Kenseth (Roush Fenway Racing, Ford) 596 pont |
2. Greg Biffle (Roush Fenway Racing, Ford) 585 |
3. Dale Earnhardt Jr. (Hendrick Motorsports, Chevrolet) 582 |
A pontverseny állása (motorszállítók – győzelmek): |
1. Chevrolet 111 pont – 7 győzelem |
2. Toyota 93 – 5 |
3. Ford 81 – 2 |
4. Dodge 64 – 2 |