Motorsport: Győrfi Alen teher nélkül, bizakodva várja az év első versenyét
A sorozat tehát nem lesz új Alen számára, a motor viszont igen, hiszen a Hondát egy vadonatúj BMW-re cserélte.
Az új motor, melyet a BMW németországi gyárában szereltek össze, közel 190 lóerőt teljesít hátsó keréken, vagyis nyers teljesítmény tekintetében is előrelépésnek számít az elmúlt két évben használt Hondához képest.
A motor tehát erősebb, mint tavaly volt, viszont egyelőre teljesen új Alen számára, ezért a most hétvégi, aragóni nagydíj elsősorban még az új motorral való összeszokásról és a versenykilométerek gyűjtéséről fog szólni a magyar pilóta számára, aki az év első versenye előtt – elsősorban az időjárás viszontagságai miatt – összesen 200 kilométert tudott megtenni a BMW nyergében.
„Vasárnap végre az időjárás sem szólt közbe, és ki tudtam próbálni a BMW-t. 50 kört mentem vele a Pannóniaringen, ezek voltak az első kilométereim az új motorral. Lényegében teljesen más a BMW, mint az előző Hondám volt, kicsit komplexebb, kicsit sportosabb, nagyon más. Elkezdtünk dolgozni a beállításokon is, de minden új még, úgyhogy ki kell még ismernünk a motort, ehhez pedig idő kell. Kevesebbet tudtunk tesztelni a szezon előtt, mint szerettünk volna, de ennek ellenére szeretnék minél jobban szerepelni a hétvégi aragóni nagydíjon. Nagyon nehéz volt kivárni az év első versenyét, ezért izgatottan várom a rajtot. Próbáljuk majd (Németh) Balázzsal is kölcsönösen segíteni egymást. Ugyan nem egy kategóriában megyünk, de egy pályán, ezért az apró kis trükköket remélhetőleg hatékonyan meg tudjuk majd osztani egymással” – árulta el elöljáróban Győrfi Alen.
„Az elmúlt vasárnap Alen sikeresen teljesítette első tesztjét a BMW-vel a Pannóniaringen. Gyári áttételt használt és 5 fok volt a pálya hőmérséklete, tehát nem voltak túl ideálisak a körülmények, mégis egészen biztató időket tudott futni, technikai probléma pedig szerencsére nem jelentkezett, úgyhogy az első benyomások mindenképpen pozitívak voltak az új motorról. Ennek ellenére még nagyon az út elején járunk, sokat kell még tanulnunk a BMW-ről, és az ideális beállításokat is ezután kell még megtalálnunk, úgyhogy az első, aragóni hétvégén nincsenek különösebb elvárásaink magunkkal szemben. Most az a fő, hogy épségben célba érjünk, minél több kilométert tegyen meg Alen az új motorral, és minél több tapasztalatot gyűjtsön a BMW-vel. Teher nélkül állunk oda a rajthoz, aztán, ha mégis összejön egyből valami jó eredmény, annak csak örülni fogunk” – tette hozzá Kelemen Krisztián, a H-Moto Team csapatfőnöke.
Nemcsak Spanyolországban zajlanak majd az események ezen a hétvégén, de az aragóni versennyel párhuzamosan a 2013-as országos gyorsasági motoros bajnokság is elindul a slovakiaringi versennyel.
Így a H-Moto Team népes csapata ezen a hétvégén két részre oszlik: amíg Németh Balázs (Supersport) és Győrfi Alen (Superstock 1000) Aragónban próbálják meg felvenni a versenyt a külföldi nagymenőkkel szemben, addig Szlovákiában Kis Viktória (Superstock 1000) és Rizmayer Gábor (Superbike) hajtanak majd a minél jobb helyezésekért az ob nyitófutamán. Nagy Győző az időpontütközés miatt – saját versenyzői ambícióit ideiglenesen félretéve – a slovakiaringi versenyt kihagyja, hiszen Győrfi Alen főszerelőjeként rá is Aragónban számít a csapat az előttünk álló hétvégén.
A H-Moto Team ezúton is sok sikert kíván az összes magyar versenyzőnek, aki rajthoz áll a Superbike világbajnokság aragóni hétvégéjének valamelyik betétfutamán, így a Supersportban szereplő Talmácsi Gábornak, Tóth Imrének és Németh Balázsnak, továbbá az European Junior Cupban most bemutatkozó Bódis Richárdnak és Sebestyén Péternek, és persze a Superstock 1000-ben vitézkedő Győrfi Alennek is. Hajrá magyarok!