Forma 1 / Motorsport

MotoGP: Rossi újabb bukása, vagy felemelkedése, rajtol a 2011-es szezon

A 2011-es MotoGP mezőny legerősebb csapata egyértelműen a Repsol Honda. A japán gyár nem kettő, hanem három gyári motorral száll harcba a világbajnoki címért. A holtszezonban sikerült az alkulathoz édesgetni a kategória 2007-es világbajnokát Casey Stonert, Dani Pedrosa, akit tavaly sem kerültek el a sérülések a második helyen végzett az összetettben, de oda kell figyelni Andrea Doviziosora is, aki 2010-ben megmutatta, hogy hatalmas küzdő, nem mellesleg három éve a Honda versenyzője.

A sort illett volna a címvédő Jorge Lorenzo csapatával a Yamaha Factory Racinggel kezdeni, de a japán gyár szépen csendben készült a 2011-es szezonra. A mindössze huszonhárom esztendős Lorenzo, már az első évében (4. lett) megmutatta, hogy a király kategóriát neki találták ki. A spanyol Valentino Rossi sérülései miatt előtérbe került a csapatnál, amit ki is használt, 2010-ben a 18 versenyből 9-et megnyert és toronymagasan lett világbajnok, az idei szezon egyik legnagyobb esélyese. Rossi hét év és 4 világbajnoki cím után döntött úgy, hogy elhagyja a csapatot, a helyére az a Ben Spies került, akit tavaly az év újoncának választottak meg.

Rengeteg megválaszolatlan kérdés van a Ducatinál, de a legfontosabb, hogy miért ilyen rossz a motor. A kategória hétszeres világbajnoka Valentino Rossi, aki a tavalyi év végén szerződött az olasz csapathoz pocsék felkészülésen van túl, igaz sérült lába és megfázása is hátráltatta a „Doktort”. Nick Hayden 2006 világbajnoka harmadik idényét kezdi meg a Ducatinál, de még mindig nem szokta meg a motort. A csapat számára két lehetőség áll fent: az első, hogy nagyon leszerepel és a dobogóért sem harcolhat, vagy hatalmas javuláson megy végig és a világbajnoki címért lesz harcban.

A három top csapaton kívül érdemes lesz odafigyelni a Monster Yamaha Tech 3 két versenyzőjére Colin Edwardsra, és Cal Crutchlowra is. A harminchét esztendős amerikai remek versenyző, de nem tartozik a szerencsések közé, emlékezhetünk a 2006-os Hollandiai futamra, amikor is az utolsó kör utolsó kanyarjában esett el. A huszonöt esztendős angol tavaly a Superbikeban versenyzett és az 5. helyet szerezte meg az összetettben. A teszteken több alkalommal is meglepte az élmenőket Marco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini), így ő is okozhat kellemetlen perceket Lorenzoék számára. A spanyol Toni Elías nagy valószínűséggel utolsó esélyét kapta meg a királykategóriában. A huszonhét esztendős versenyző 5 szezont, már lehúzott a MotoGP-ben kevés sikerrel, majd tavaly megnyerte a Moto2 sorozatot., ezúttal a Team LCR (Honda) adott neki sanszot a bizonyításra.

MotoGP résztvevői
Yamaha Factory Racing:

1- Jorge Lorenzo (spanyol)
11 – Ben Spies (amerikai)
Repsol Honda Team:
4 – Andrea Dovizioso (olasz)
26 – Dani Pedrosa (spanyol)
27 – Casey Stoner (ausztrál)
Monster Yamaha Tech 3:
5 – Colin Edwards (amerikai)
35 – Cal Crutchlow (brit)
San Carlo Honda Gresini:
7 – Hiroshi Aoyama (japán)
58 – Marco Simoncelli (olasz)
Aspar Team (Ducati):
8 – Héctor Barbera (spanyol)
Pramac Racing Team (Ducati):
14 – Randy de Puniet (francia)
65 – Loris Capirossi (olasz)
Cardion AB Motoracing (Ducati):
17 – Karel Abraham (cseh)
Rizla Suzuki MotoGP:
19 – Álvaro Bautista (a pénteki szabadedzésen combcsonttörést szenvedett)
LCR Honda Moto GP:
24 – Toni Elías
Ducati Team:
46 – Valentino Rossi
69 – Nicky Hayden

Előző 10 szezon világbajnoka:
2001: Valentino Rossi (Honda)
2002: Valentino Rossi (Honda)
2003: Valentino Rossi (Honda)
2004: Valentino Rossi (Yamaha)
2005: Valentino Rossi (Yamaha)
2006: Nicky Hayden (Honda)
2007: Casey Stoner (Ducati)
2008: Valentino Rossi (Yamaha)
2009: Valentino Rossi (Yamaha)
2010: Jorge Lorenzo (Yamaha)

A Gyorsasági Motorkerékpáros VB 2011-es Menetrendje
március 20. Katar Nagydíj – Losail
április 3. Spanyol Nagydíj – Jerez
május 1. Portugál Nagydíj – Estoril
május 15. Francia Nagydíj – Le Mans
június 5. Katalán Nagydíj – Barcelona
június 12. Brit Nagydíj – Silverstone
június 25. Holland Nagydíj – Assen (szombaton lesz a futam)
július 3. Olasz Nagydíj – Mugello
július 17. Német Nagydíj – Sachsenring
július 24. Egyesült Államok Nagydíj – Laguna Seca (csak a MotoGP mezőnyének)
augusztus 14. Cseh Nagydíj – Brno
augusztus 28. Indianapolisi Nagydíj – Indianapolis
szeptember 4. San Marino – Misano
szeptember 18. Aragón Nagydíj – Aragón
október 2. Japán Nagydíj – Motegi (a Japánt sújtotta természeti katasztrófa miatt április 24-ről került át)
október 16. Ausztrál Nagydíj – Phillip Island
október 23. Malajziai Nagydíj – Sepang
november 6. Valenciai Nagydíj – Valencia.