Forma-1 / Motorsport

MotoGP: Rossi új szponzornak köszönhetően újra Yamahán?

""

Tulajdonképpen már ott tartunk, hogy lassan semmin sem lepődne meg az ember Valentino Rossit jövőjét illetően, így inkább már mindenki azt szeretné tudni, hogy pontosan hol is folytatja jövőre a kilencszeres világbajnok. Egy ideig ugyan szó volt róla, hogy a „Doktor” bármi áron kitart a Ducati mellett, azonban mivel az olasz márka motorja tulajdonképpen semmit sem javult nemhogy az elmúlt fél, hanem az elmúlt másfél évben, ezért napról napra nő annak a valószínűsége, hogy a 33 éves motoros elhagyja a bolognai csapatot. Sokáig az a hír járta, hogy Rossi esetleg egy saját csapattal, a Yamahától vagy a Hondától lízingelt motort használva szerepel 2013-ban, azonban ez már biztosan nem fog megvalósulni. Az asseni versenyhétvége során ugyanis a Dorna, az FIM, az IRTA és a Gyártók Szövetsége egy meeting alkalmával megállapodott az elkövetkezendő szezont érintő szabálymódosításokról, amelyekben többek között azt is meghagyták, hogy minden márka maximum csak négy motort indíthat a királykategóriában. Ennek köszönhetően tulajdonképpen értelmét veszítették azon találgatások, miszerint Rossi egy saját maga által létrehozott csapattal vágna neki a 2013-as esztendőnek.

Időközben a Repsol Honda bejelentette a következő két évre a versenyzőpárosát Marc Marquez és Dani Pedrosa személyében, ami egyúttal azt is jelenti, hogy Rossi már a Honda gyári csapatához sem térhet vissza. Szóba került ugyan, hogy esetleg a Gresini Hondához szerződik az olasz (Az LCR-nél Stefan Bradlnek egy kétéves szerződése van, így a németnek nem kell félnie attól, hogy bárki is érkezne a helyére), azonban erről mindössze egyszer lehetett hallani, a csapatfőnök, Fausto Gresini pedig akkor is tagadta, hogy bármiféle kapcsolatban állnának a „Doktorral.” Rossi számára így egyedül a Yamaha maradt mentsvárnak, hiszen a hangvillásoknál a gyári alakulat második számú pilótájának a személye továbbra is tisztázatlan, (már ami a következő szezont illeti), akárcsak a Tech3 Yamaha versenyzőpárosa. Mindennek fényében nem is csoda, hogy Rossit ismét szóba hozták a Yamahával, ugyanis a hírek szerint egy igen tőkeerős szponzornak köszönhetően térhetne vissza az olasz az egykori csapatához. Állítólag a legendás cigarettamárka, a Marlboro adna ez kis hátszelet a „Doktornak”. A Marlboro korábban már (2002-ig) támogatta a Yamaha gyári alakulatát, azonban a Ducati MotoGP-be való belépésekor (2003) átpártoltak az olasz márkához.

""

Köszönhetően azonban a cigarettareklámok elleni háborúnak/betiltásának a Marlboro egy idő után kénytelen volt átállni a „vonalkódos” megjelenésre, amely néhány évig jellegzetes dizájnt adott a Ducati, vagy éppen a Forma1-ben szereplő Ferrari csapatnak. Később aztán újabb kritika érte a céget, miszerint törvényt sértenek azzal is, hogy a „vonalkódos megoldásnak” köszönhetően az emberek továbbra is a cigarettára asszociálnak, így a fehér csíkok is lekerültek a Ducatiről, illetve a Marlboro név is eltűnt az alakulatok nevéből. Mindennek fényében felettébb érdekes, hogy a Marlboro számára pontosan milyen reklámértéket hordozna magában egy tulajdonképpen névtelen és megjelenés nélküli támogatás, azonban bizonyára megtalálnák a módját annak, hogy hasznot húzzanak az egészből. Arról már nem is beszélve, hogy a Yamahának kimondottan kapóra jönne egy tőkeerős szponzor, hiszen lényegében Valentino Rossi távozása óta (2010 vége) nincsen főtámogatója a Yamaha gyári alakulatának. Hogy a Marlboro és Rossi érkezése milyen hatással lenne a hangvillások motorjainak a dizájnjára (A piros-fehér a Marlboro hagyományos színe, igaz kék-fehér verzió is létezik) azt nem tudni, viszont ezen talán majd csak akkor érdemes elmélkedni, ha a „Doktor” visszatérése biztossá válik.