MotoGP: Pedrosa nyerte a szezonzáró Valenciai Nagydíjat
Pedrosa, Lorenzo, Stoner. Ígéretesen hangzott az év utolsó, esősnek nyilvánított futamának első rajtsora. Ám a délelőtti eső ellenére a pályán az ideális ív száraz nyomvonala már kirajzolódott. Ugyanakkor a levegő hőmérséklete mindösszesen 13, a pályáé 15 Celsius fok volt. Az ígéretes rajtsor azonban megdőlt, amikor a felvezető kör végén Pedrosa, Hayden, Bautista és Crutchlow is a bokszutcába hajtott motort, de leginkább gumit cserélni, slickre, így ők a szabályok értelmében a bokszutcából kezdték meg a futamot.
Espargaro fordult az élen elsőként a rajt után, mögötte Barbera, Rossi, Stoner, Dovi, Abraham haladt. A bokszból rajtolók közül Crutchlow és Pedrosa alatt is rendesen beszitált a motor. Stoner a második körben megelőzte Rossit és máris a Tech3 Yamaha nyomában volt. Újabb kör elteltével Dovi átvette a vezetést Espargarótól. Lorenzo eközben az 5. helyen haladva egy darabig követte az eseményeket, majd ő maga kezdte el alakítani a sorsát. Kitáncolt a pályáról Ivan Silva. Abraham, Stoner és Lorenzo a 4. körben hajtott ki motorcserére. Rossi egy körrel később. Így került Lorenzo mögé második helyre Pedrosa, harmadik helyen pedig Nakagami ment.
Roberto Rolfo összetört motorja arról tanúskodott, hogy az olasz befejezte a versenyt, és ezzel együtt a szezont is. A nyolcadik körben hasonlóan tett Hayden is. Edwards pedig csak ekkor hajtott a bokszba száraz pályára való abroncsokért. Nagyot esett Bradl is, de szerencsére neki sem esett komoly baja.
A 10. körben nem változott másodpercenként a pilóták sorrendje, ekkor Lorenzo vezetett, mögötte továbbra is Pedrosa és Nakagami haladt, majd Crutchlow, Bautista, Pirro, Perucci, Stoner, Dovizioso és Abraham zárta az első tizet. Rossi a tizenegyedik pozíciót őrizte.
Lorenzo versenye a 13. körben egy hatalmas high side eséssel véget ért. Éppen Ellison lekörözéséhez készült, amikor Yamahája beszitált alatta, és bár első úgy tűnt meg tudja fogni, a tempó túl nagy volt, Lorenzo pedig lerepült motorjáról. A sóderágyat saját lábán hagyta el. Az első hely ezzel Pedrosa ölébe hullott, a Repsol-Hondát Crutchlow követte. Barberával is történhetett valami, mert pályabírói segédlettel együtt is sikertelenül próbálkozott visszatérni a versenybe. A 12. helyig visszacsúszó Espargaro is megjárta a sóderágyat. A következő búcsúzó Claudio Corti volt, motorjának hátulja indult el, bal lábát megütötte, talán éppen a részben ráeső motorja. A 22. körben 15-en voltak már csak versenyben, Pedrosa pedig mindenkinek adott egy kört.
Rongybabaként bucskázott végig a sóderágyon Crutchlow is, akit Yamahája meg is gyötört a 14-es kanyarban, mire mindketten megálltak a hempergésben. A második helyet dobta el a brit, nem volt túl boldog. Nakagami és Stoner ezzel eggyel feljebb lépett a sorrendben, a japán és karrierje utolsó gyorsasági-motoros versenyét teljesítő ausztrál ezzel a dobogó 2. illetve 3. fokán végzett.
A CRT-sek között a 11. helyen záró Aleix Espargaro és a Power Electronics Aspar csapat tekintheti magát bajnoknak.