MotoGP, Német Nagydíj: az egyik legnehezebb pálya következik
A kelet-németországi Sachsen-Anhalt tartományban lévő pálya jelentős múltra tekint vissza, mondhatni a motorversenyzés hőskora óta létezik. Már 1927-ben rendeztek versenyt a Sachsenringen. Az idei lesz a 83. motorverseny az aszfaltcsíkon, amelyen 1928-ban nem rendeztek futamot. Ennek oka az előző évi "ereszd el a hajam" versenyzés volt, amelyen fittyet hányva a biztonságra köröztek, illetve estek-keltek a motorosok, összetörve gépet, csontot, ami jött.
A pálya érdekessége a balkanyarok nagy száma, összesen 10 balos forduló van, amit a versenyzők nem igazán szeretnek, lévén a többi pályán általánosabbak a jobbkanyarok. Hiába, a megszokás nagy úr, de éppen ez a nehézség teszi többek között érdekessé a volt NDK területén, Drezdához közel fekvő pályát, amelyen a legjobb magyar versenyzők, Drapál János és Szabó II László is versenyeztek, nem beszélve a 125 kcm-ben világbajnok Talmácsi Gáborról. Idén Sebestyén Péter révén lesz magyar résztvevője a legkisebb géposztály futamának.
Sebestyén Péternek saját bevallása szerint a kedvenc pályája a Sachsenring
Sachsenring Pálya hossza: 3671 méter Első verseny: 1927 |
Nem könnyű pályán maradni, mivel a több balkanyar miatt a gumik bal oldala jobban kopik, a mindössze négy jobbos fordulóban pedig az időközben kissé lehült jobboldali rész terhelődik. A gumiválasztás tehát elsődleges kérdés.
Tavaly arattak a spanyolok, a 125 kcm-ben Marc Marquez, a Moto2-ben Toni Elias nyert (Talmácsi Gábor a 6. lett), míg MotoGP-ben Dani Pedrosa révén született spanyol siker.
A hétvégi menetrend júlus 16., szombat 13 óra – időmérő, 125 kcm 13.55 óra – időmérő, MotoGP 15.10 óra – időmérő, Moto2 július 17., vasárnap 11 óra – 125 kcm, futam 12.15 óra – Moto2, futam 14.00 óra – MotogGP, futam |
Forrás és fotó: motogphirek.hu