Forma-1 / Motorsport

MotoGP: embert próbáló pályán folytatják Stonerék

""

Nincs tehát megállás, ugyanis a múlt hétvégi asseni megmérettetést követően egyből Németország felé vette az irányt a Gyorsasági Motoros Világbajnokság mezőnye, ahol a sachsenringi aszfaltcsíkon gurulnak majd pályára pénteken. Habár német nagydíja már „ősidők” óta van a MotoGP-nek, a Sachsenringre csak 1998 óta látogat el a sorozat. A 3671 méter hosszú ring a kalendárium második legrövidebb (Laguna Seca csak 3610 méter) pályája, amelyből adódóan sokan talán azt gondolnák, hogy a pilótáknak mennyire egyszerű dolga lesz egy-egy kör megtételét illetően, azonban ne felejtsük el, hogy ennek az aszfaltcsíknak is megvannak a maga nehézségei és jellegzetességei. Ne felejtsük el például, hogy a tíz balkanyarral szemben mindössze három jobb forduló van a ringen, ami a gumikopás szempontjából koránt sem utolsó szempont, a pálya egyes részein lévő hihetetlen szintkülönbségekről már nem is beszélve. Biztonsági szempontból tehát elengedhetetlen, hogy az abroncsokkal ne legyen probléma (úgy mint Assenben), hiszen némely kanyar nagyobb bukást és veszélyt rejt magában, mint azt az ember elsőre gondolná. A pálya a karakterisztikájából adódóan embert és gépet egyaránt próbára teszi, pláne ha a motorok futóműbeállításairól beszélünk.

Amennyiben kicsit gonoszak akarunk lenni, akkor azt mondanánk, hogy Alvaro Bautistának köszönhetően ismét teljesen nyitott a világbajnokság a királykategóriában. Ne felejtsük el azonban, hogy ha Stoner nem tudott volna győzni Assenben, akkor még mindig Lorenzo vezetné a bajnoki tabellát, egyszóval az ausztrál jó teljesítménye is kellett ahhoz, hogy beérje fő riválisát. Minden kezdődik tehát előröl, arról már nem is beszélve, hogy Dani Pedrosa a maga 121 pontjával lőtávolba került a 140 egységgel rendelkező Lorenzo és Stoner ellenében is. Jorge Lorenzonak kétségkívül minden erejére szüksége lesz ahhoz, hogy megpróbáljon ismét olyan előnyt felépíteni magának, mint az elmúlt futamokon, pláne, hogy repsol hondás ellenfele bizonyára rengeteg erőt merített a hollandiai győzelemből és abból, hogy egy verseny alatt le tudta dolgozni a hátrányát.

""

A sachsenringi aszfaltcsík talán inkább a Hondának, azon belül is Dani Pedrosának kedvezhet, aki az elmúlt két évben mind a két német nagydíjat megnyerte. Ha valahol, akkor a spanyol itt van a legnagyobb sansza arra, hogy megszerezze végre idei első diadalát, amivel talán bizonyíthatná a Hondának, hogy valóban érdemes arra, hogy szerződést hosszabbítsanak vele. Természetesen a háromszoros világbajnoknak adott esetben nem lesz könnyű dolga, hiszen Stoner és Lorenzót kell legyűrnie, akik eddig általában előtte zártak, azonban most talán fordulhat a kocka.
 

CÍM – MINDIG NAGYBETÛ: SPORTÁG, VERSENY NÉV ÉS HASONLÓ
1. forduló, 2. forduló, negyeddöntõ, elõdöntõ: – mindíg így
Péntek
09:15 – 09:55 Első szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Első szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Első szabadedzés (Moto2)
 
13:15 – 13:55 Második szabadedzés (Moto3)
14:10 – 14:55 Második szabadedzés (MotoGP)
15:10 – 15:55 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat
 
09:15 – 09:55 Harmadik szabadedzés (Moto3)
10:10 – 10:55 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
11:10 – 11:55 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
13:00 – 13:40 Időmérő (Moto3)
13:55 – 14:55 Időmérő (MotoGP)
15:10 – 15:55 Időmérő (Moto2)
 
Vasárnap
 
08:40 – 09:00 Warm Up (Moto3)
09:10 – 09:30 Warm Up (Moto2)
09:40 – 10:00 Warm Up (MotoGP)
 
11:00 Futam (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)