Forma 1 / Motorsport

Motocross: "Totális káosz volt a verseny!" – Szvodoba Bence

""

Bence hetek óta készült a világbajnokságra, méghozzá az Mx1-es királykategória futamaira. Ennek megfelelően Mx1-es motorral, minden beállítással, teleszkópokkal, vagyis amivel csak fel lehet készülni. Ezzel szemben indulás előtt kiderült, az Mx2-es kategóriába lett benevezve. Gyorsan megpróbáltak ütőképes Mx2-es motort szerezni, de ez egy nap alatt nem sikerülhetett, így nagy nehezen sikerült elintézni, hogy el tudjon indulni Mx1-ben – gondolhatjuk, ez két nappal a verseny előtt mennyire nehéz volt! Mire mindezt elintézték, kiderült, hogy Mx3-as licensz lett kiváltva Bencének, amivel természetesen nem indulhat a nagy kategóriában. Újra hatalmas szervezés vette kezdetét, hogy a magyar pilóta el tudjon indulni a Vb-n.

ence kiutazott Locetbe, majd megérkezés után 4 órát töltött az irodában, ugyanis az előnevezési papírjai nem voltak kitöltve, és a rajtengedélyét is csak az utolsó pillanatban küldték át a szövetségtől…

Egy hajszál választott el attól, hogy ne tudjak indulni, a sok probléma miatt majdnem lekéstem a gépátvételt is” – meséli Szvoboda Bence – “Szombat reggel azzal ébresztett a csapat, hogy nincs transzponderem, úgyhogy újabb két órát töltöttem az irodában, így nem voltam fényes hangulatban, ennek ellenére jól kezdtem a versenyzést, nagyon tetszett a pálya, meg a környezet. Az első edzésen 22-ik lettem, a másodikon is hasonló helyen végeztem, de ekkor még a beállításokon volt a hangsúly. A kvalifikációs futamon egész jól rajtoltam, de elestek előttem, én átmentem egy motoron, ezért visszaestem, onnantól viszont stabilan tudtam menni, végül 21-ik lettem. A másnap reggeli Warm Up-on mindent sikerült eltalálni, jó volt a motorom, gyors tudtam lenni, 12-ik lettem, ami nagyon feldobott, és bizakodva vártam a futamokat’ – részletezte a versenyző.

""

"Az első rajtnál jól eljöttem, kifigyeltem, hogy a többiek szélesen veszik az első kanyart, én szűken fordultam, ami bejött, a 16-ik hely környékén fordultam, és én is meglepődtem, hogy tudom tartani a tempót, sőt, a körülöttem motorozó nagy nevekre még közelíteni is tudtam. Aztán elcsúsztam, kiestem a ritmusomból, majd úgy nekem jöttek, hogy megsérült a kezem, és ki kellett állnom. A kezem bedagadt, de a második futamban mindenképp el szerettem volna indulni, viszont már a rajt előtt tisztában voltam vele, hogy nem sok esélyem lesz végigmenni. Ennek ellenére rajthoz álltam, jól is rajtoltam, a 15-ik hely környékén motoroztam, de a kezem nem bírta, alig tudtam fogni a kormányt, ráadásul kijött a sok probléma miatti fáradtság is rajtam, nem akartam kockáztatni, hisz a szezonból még sok van hátra, így inkább kiálltam. Mindezzel együtt nem vagyok elkeseredve, hiszen a tempóm jó volt, és ha nincs ez a sok probléma a verseny előtt, jó eredményt is el tudtam volna érni, ebben biztos vagyok" – folytatta Bence.

Arra a kérdésre, hogy mi a legnagyobb különbség az Mx2-es és a királykategória között, így válaszolt az OXXO Energy Drink pilótája:

Mx1-ben sokkal rutinosabb pilóták vannak, több ideje mennek a Vb-n, így nagy tapasztalatuk van a versenyzésben és a felkészülésben. Értem ezalatt például, hogy tudják mikor kell gyors köröket futni az edzésen, mikor kell előzni a pályán verseny közben, épp ezért sokat lehet tőlük tanulni. Úgy gondolom, Mx2-ben jobban tudnék menni, hisz sokkal többet versenyeztem abban a kategóriában, persze ha többet mennék nagy motorral a nagy kategóriában, sokat tudnék ott is fejlődni, de jelenleg nekem jobban fekszik az Mx2. Ettől függetlenül szerintem sikerült volna a pontszerzés a hétvégén, ha normális körülmények között versenyezhettem volna, mert azért rányomta a bélyegét a teljesítményemre a sok idegeskedés. Most a következő futamra, a cseh bajnokira koncentrálok, utána pedig meglátjuk, hogyan tovább”.