Forma-1 / Motorsport

Most jött a hír: 2021-ig biztosan lesz Forma-1-es verseny Magyarországon

""

Gerstl Péter, a Hungaroring alelnöke, mint a részvénytársaság nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője a hétvégén Abu Dhabiban tárgyalt Bernie Ecclestone-nal a Magyar Nagydíj szerződésének meghosszabbítása ügyében. Az eredményekről hazatérése után nyilatkozott a Formula.hu-nak.

Bernie Ecclestone többször hangoztatta, hogy a jövőben folytatni kívánja a tendenciát, tovább csökkentve az európai versenyek számát. Mit jelent ez ránk nézve?

Valóban, Ecclestone úr folytatni kívánja az európai versenyhelyszínek csökkentését, csak a tradicionális pályákat szeretné megtartani. Abu Dhabiban a tárgyalás sikeres volt, a Magyar Nagydíj szerződése 2017-től 2021-ig meghosszabbításra kerül.

Felmerült az utóbbi napokban a pálya nyomvonalának módosítása egy újabb DRS-zóna kialakítása érdekében. Ez saját elképzelés, amivel erősíthető a Hungaroring pozíciója, vagy fogalmazódott meg ilyen kérés Ecclestone részéről is? Ha döntés születik a nyomvonal módosításával kapcsolatban, kik azok, akikkel egyeztetni kívánnak a változtatásokról? Kérnek-e szakvéleményt a versenyzők érdekvédelmi képviseletétől, a GPDA-tól? Hogyan zajlik egy ilyen folyamat? Mikor láthatunk konkrét terveket?

A versenypálya nyomvonalának megváltoztatása és a teljes pályacsík újraaszfaltozása volt a legfontosabb momentum a szerződés meghosszabbítása kapcsán. Ecclestone úr kérése, hogy tegyük érdekesebbé a pálya nyomvonalát, létesítsünk több előzési pontot. Az új nyomvonal kialakításában ő is személyesen közreműködik, több versenyző bevonásával. Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Michael Schhumacher és Niki Lauda is javaslataival, tapasztalataival fogja segíteni a Hungaroring új pályacsíkjának kialakítását. Lényeges tudni, hogy 1986 óta csak a 2003-ban volt a Hungaroringen ilyen típusú átépítés, nagyobb beruházás. Ehhez kapcsolódóan az összes bukótér véglegesen aszfaltozásra kerülhet, valamint sort keríthetünk az elkövetkezendő években a nézőtéri terület modernizálására is. Ezen munkálatok a 2013-as Magyar Nagydíj után kezdődnek el, előtte viszont még ebben az évben megkezdjük az új ambulancia építését.

""

A kormány elkötelezettnek tűnik a Forma-1 mellett, de a tervezett felújítási munkálatok költségei és a 2016 utáni jogdíj együtt már komolyabb összeget jelent. Eredményezhet-e ez kihátrálást?

A Magyar Kormány részéről a támogatás biztosított, hiszen a Magyar Nagydíj a magas jogdíj és az átépítés költségei ellenére is nemzetgazdasági szinten évről évre jelentős bevételt jelent hazánknak.

Beszélhetünk-e küzdelemről a versenynaptárban maradásért? Ha lehet ilyet kérdezni, kit tart a Hungaroring legfőbb ellenfélnek ebben a harcban?

A Formula-1 világában országok versenyeznek a rendezés jogáért, ami azt jelenti, hogy minden pálya és lehetséges helyszín konkurenciának számít. Az európai régióban a spanyol Valencia és a francia helyszín szeretne visszakerülni a versenynaptárba, a belgák pedig szeretnék megtartani a Formula-1-et. Hatalmas konkurenciát jelent a távol-keleti régió is, ahol a legmagasabb technikai színvonalon üzemeltetik a versenypályákat. Úgy gondolom, a szerződés meghosszabbításával bizonyítást nyert, hogy Magyarország egy közkedvelt, fontos és tradicionális európai versenyhelyszín, a Hungaroring az elkövetkezendő évekre is izgalmas futamokat kínál a megújulással, és a motorsportban elismert szakembergárdával.

Van WTCC-nk, WSR-ünk, F1-ünk. Mivel lehet még bővíteni a palettát? Korábban felmerült a DTM, mint lehetőség? Van-e erre esély, zajlanak-e tárgyalások ezzel kapcsolatban? Jelentene-e ez újabb bevételi forrást, vagy a rendezési díj miatt inkább kiadás? Elbírna még egy rangos nemzetközi versenyt a pálya?

A Formula-1 mellett a WTCC és a WSR jelen pillanatban a legnagyobb világbajnoki sorozat, amit rendezünk. A DTM rendezésével kapcsolatosan még nem folytattunk tárgyalásokat, de jövőre nézve a Hungaroring vezetése ennek a lehetőségét is végiggondolja.

Az interjút a formula.hu készítette!