Forma-1 / Motorsport

Monacóban helikopterrel sem lehet előzni – interjú Wéber Gáborral

A legfőbb hadakozok egyik az a Rubens Barrichello volt, aki tavaly már egyszer összetörte autóját a monacói alagútban, ráadásul akkor még KERS és DRS-rendszer sem volt.

Az eredeti felállás szerint a rendszereket csak a célegyenesben lehetett volna használni, illetve az alagútban, de FIA végül úgy határozott, hogy az alagútban nem lehet használni az újításokat. A tiltásról megkérdeztük a szakavatott Forma-1-es szakértőt, Wéber Gábort.

– Alapvetően nem értem a tiltást, mivel Monacóban helikopterrel sem lehetne előzni, annyira nem erre a célra kitalált pályáról van szó. Ebben a tekintetben pedig teljesen mindegy, hogy lesz e DRS-rendszer vagy nem – kezdte Wéber a Sport365.hu-nak. – Remekül kitalálták az újításokat erre a szezonra, de jól látszik, hogy valaki nem tudja kihasználni a fejlesztések adta előnyöket és pont azok is ágálnak ellene.

A fő ellenző, Barrichello természetesen egészen másképpen gondolkodik erről. – Bölcs döntés volt a tiltás az FIA részéről – mondta Rubens Barrichello, aki a DRS monacói bevetésének egyik leghangosabb ellenzője volt. – A pálya nagyon keskeny azon a részen: volt már, hogy valaki itt próbált előzni és ütközés lett a vége. Tanulnunk kell a korábbi hibákból, ezért is örülök az alagútra vonatkozó tiltásnak. A pálya többi részén viszont nem probléma, hogy használhatjuk a DRS-t – tette hozzá.

Barrichello egyébként nem hiába fél a DRS-től, mivel 2010-ben DRS nélkül is a falnak csapódott az alagútban:

Szigorúan szakmai szemmel nézve Monte-Carlo utcái mindenre alkalmasak, csak autóversenyek megrendezésére nem. Számos jobb adottságokkal bíró városi pálya merült már a feledés homályába, ám az holtbiztos, hogy amíg F1 lesz, addig a tengerparti miniállam rendezi egyik versenyét. Ha szeretnél mindent megtudni a pályáról, akkor KATTINTS IDE!

 
    
Eredmények:
2. szabadedzés, élcsoport:
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:15.123 perc
2. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 1:15.228
3. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:15.321
4. Jenson Button (brit, McLaren) 1:15.448
5. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:15.667
6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:15.781
 
1. szabadedzés, élcsoport:
1. Vettel 1:16.619 p
2. Alonso 1:16.732
3. Rosberg 1:17.139
4. Massa 1:17.316
5. Hamilton 1:17.350
6. Button 1:17.534

Pintarics Balázs