A Prodrive Mini WRC istálló már múlt hónapban bejelentette, hogy nem indul a Mexikó-ralin, a csapat ugyanis most minden figyelmét a fejlesztésekre fordítja. Talán kissé túlzásba is estek a mérnökök, több mint száz változtatást, fejlesztést végeztek ugyanis a Mini WRC-n. Külsőre nagy újítás nem vehető észre a versenygépen, mivel csupán az első lökhárító változott. Az új kialakításának köszönhetően jobb lett az autó aerodinamikája valamint a motor hűtése is. Ez utóbbit még az új, elektromos vízpumpa is segíti, a korábbi szíjas helyett ez ugyanis hatékonyabban hűti a vizet. A csapat emellett kicsit még a versenygép motorját is felpiszkálta, aminek hatására nagyjából három százalékkal erősebb lett a teljesítménye a Mini WRC-nek, amely emellett még jó pár kilót is vesztett súlyából. Mindemellett persze még számtalan változtatást hajtott végre a Prodrive fejlesztőgárdája, mindazért, hogy a győzelemért is versenybe szállhasson Dani Sordoval az alakulat. Erre jó esélye is van a csapatnak, a spanyol pilóta ugyanis a szezonnyitó Monte Carlo-ralin a második helyet szerezte meg.
A minisek az új fejlesztéseket négynapos teszten már ki is próbálták a minap Dél-Spanyolországban, melyet követően Dave Wilcock elárulta, hogy rendkívül hasznosak a változtatások, egyértelműen javult az autó teljesítménye. A csapatvezető hozzátette, hogy ezzel egyáltalán nem állnak le a fejlesztésekkel, mivel további előrelépést szeretne elérni az alakulat.
Azt, hogy mennyire hoz fejlődést a több mint száz módosítás, majd a március 29-én rajtoló Portugál-ralin kiderül, azon ugyanis már részt vesz a Mini is.