Az FIA ragaszkodott hozzá, hogy az új F1-es erőforrás technológiájának jövőbeli irányát az utcai autókéhoz és autóiparhoz igazítsák.

A sportág jelenlegi erőforrás-specifikációi 2014 óta vannak érvényben, akkor váltottak a jelenleg is használt V6-os turbó-hibrid motorokra, ami egy bonyolult és költséges vállalkozás, amely megpróbálja segíteni az F1 technológiájának a jövőbe való áthelyezését.

A 2026-ra vonatkozó új szabályozások továbbfejlesztik ezeket a hajtóműveket az MGU-H eltávolításával és a belső égésű motor mellett termelt elektromos energia mértékének további növelésével, amely olyan lépés, ami olyan gyártók sportágba való csatlakozását eredményezte, mint az Audi debütálása, a Honda visszatérése, valamint egy új csapat a Cadillac érkezése.

Here are some reported details for the 2026 Formula 1 cars, with the new regulations:

Gearboxes will have 6 gears instead of 8.

The cars will have to use 30kg of fuel only to generate electric power.

The wheelbase will be shortened by 30 cm.#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/CY0GnxugmO

— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) July 20, 2023

De merre visz a következő lépés a sportágban? Az FIA együléses igazgatója, Nikolas Tombazis a médiának, köztük a RacingNews365.com-nak így nyilatkozott: „A 2026-os lépést meghatároztuk, de az, hogy ezt követően mit teszünk, még vita tárgyát képezi.”

Még mindig sok lehetőség van terítéken; legyen szó fenntarthatóbb üzemanyagokról, vagy hidrogénről – amivel már sokat foglalkoztunk az FIA-n belül – vagy elektromosabb” – folytatta.

„De mindig relevánsak akarunk maradni abban, amit a részt vevő motorgyártók tenni akarnak. Nem indulhatunk el teljesen véletlenszerű irányba, ami nem kapcsolódik a közúti autókhoz” – magyarázza Tombazis.

„Relevánsnak kell maradnunk az közúton. Ez a fő cél, és úgy gondolom, hogy bárki, aki körbejárja a paddockot, láthatja, hogy hatalmas kihívás előtt állunk” – vázolta a helyzetet.

Az F1 és az FIA is agresszív környezeti fenntarthatósági célokat tűzött ki, és a tervek szerint az évtized végére elérik a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.

Ám mivel maguk a versenyautók károsanyag-kibocsátása csak kis százalékát teszi ki a sportág teljes lábnyomának, az FIA tudja, hogy a technikai előírásokon kívül még sok a tennivalójuk.

„Az autók része a teljes CO2-lábnyomból nagyon alacsony” – magyarázta Tombazis.

„Szerintem ez összesen kevesebb, mint 2 százalék, tehát egyértelmű, hogy a sportággal kapcsolatos általános felelősségünk az, hogy a többi 98 százalékot is kezeljük, és ezt meg kell tenni a logisztika, az anyagok, a cikkszámok és a versenynaptárak tekintetében” – fejezte be gondolatait a szakember.

A Forma-1 mezőnye rekordhosszú szezonra készül a 2024-es szezonban, korábban már George Russell és a regnáló világbajnok Max Verstappen is felszólalt a hosszú szezon és a sok utazás okozta negatív hatások miatt.

Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365