""

Marokkó először 2009-ben csatlakozott a WTCC versenynaptáráhhoz, akkor az észak-afrikai verseny első futamán a brit Robert Huff nyert Chevrolet-jával, míg a másodikon az olasz Nicola Larini ugyancsak Chevi Cruze-zával. Egy évvel később honfitársa, Gabriele Tarquini Seat Leonjával végzett az élen, a második futamon pedig a brit Andy Priaulx BMW-je volánja mögött. Két éve már Mihelisz Norbert is rajhoz állt Marrakechben, akkor Seatjával egy hetedik és egy tizedik helyet tudott begyűjteni. Tavaly kimaradt az észak-afrikai ország viadala a WTCC küzdelmei közül, idén viszont – és a következő három évben is – ismét része lesz a szériának a hosszú egyenesekkel teletűzdelt, vonalvezetés szempontjából, Mihelisz Norbert szerint, nem igazán technikás, 4624 méter hosszú, marrekechi aszfaltcsík.

Az idei túraautó-világbajnokság harmadik versenyhétvégéjét a címvédő Chevrolet csapata várhatja a legnyugodtabban, hiszen vezeti a sorozatot az istálló. Ráadásul a márka a pályaversenyzésbeli debütálását követően Marokkóban aratta első két győzelemét is. A széria listavezetője, Yvan Muller természetesen folytatná győzelmei gyűjtését, amit, véleménye szerint, majd a fékei nehezíthetnek meg számára. Ez a pályán ugyanis hosszú egyenesei utáni féktávok miatt, leginkább a fékeket veszi igénybe, amik akár hamar túlmelegedhetnek. Mindehhez ráadásként még hozzájön a tapadási probléma, ami pedig annak köszönhető, hogy évente csupán egy versenynek ad otthont a létesítmény. Az első marrakechi futam győztese, Rob Huff is bizakodva áll a hétvége előtt, hiszen, mint elmondta, ez az egyik kedvenc pályája, ami rendkívül jól fekszik a vezetési stílusának.

""

A Zengő Motorsport versenyzői közül, amint már beszámoltunk róla, csak Mihelisz Norbert áll majd rajthoz, aki felemás érzésekkel vág bele a Marokkói Nagydíjba. Az összesített pontverseny jelenlegi hetedik helyezettje elárulta, hogy 2010-ben az időmérőn balesetet szenvedett, a második futamon rosszul sikerült a rajtja, ezzel szemben az első versenyen a hetedik lett. Mihelisz Norbert hozzátette, hogy bár nem túl technikás a pálya, a kerékvetők rendkívül magasak, közel vannak a falak a pálya szélén, gyors tempójú az aszfaltcsík, így nagy az esély a balesetekre is. A Zengő Motorsport pilótája úgy véli, a BMW-knek ez a pálya nem kedvez, ezért a biztos pontgyűjtés a célja, bár, azért hozzáfűzte, hogyha esélye lesz a dobogóra, akkor természetesen küzdeni fog érte.

A Marokkói Nagydíj menetrendje:

Péntek (helyi idő szerint): 13:30-14:00 Teszt
Szombat: 9:30-10:00 Első szabadedzés, 13:15-13:45 Második szabadedzés, 16:15-17:05 Időmérő edzés
Vasárnap: 9:00-9:15 Bemelegítő edzés, 12:20-12:45 Első futam, 15:20-15:45 Második Futam