Miért pont Bahreinben tartják az F1-es szezon előtti tesztelést?
A Forma-1-es csapatok immár negyedik éve repülnek el Bahreinbe, hogy a szezon előtti tesztelésen vegyenek részt az új versenyszezon kezdete előtt.
Ez a naptár egyik legelfoglaltabb időszaka, amikor az autókkal róják a kilométereket, és kiderítik, hogy vannak-e olyan nagyobb műszaki vagy mechanikai problémák, amelyeket még az első futam előtt orvosolni kell.
A legtöbb csapat székhelye az Egyesült Királyságban van, így azt gondolnánk, hogy több értelme lenne, ha a szezon előtti teszteket Silverstone-ban vagy valamelyik európai pályán tartanák.
Azonban a Bahrain International Circuit valójában a leggazdaságosabb helyszín, két fő okból kifolyólag.
Klímaszabályozás
Először is, a helyszín lehetővé teszi a csapatok számára, hogy állandó és reprezentatív időjárási körülmények között dolgozhassanak. Bahreinben az évnek ebben az időszakában az éghajlat nagyrészt azonos, és nem valószínű, hogy drámaian megváltozik.
Bahreinben évente csak két napot esik az eső a téli időszakban, az év többi részében meleg és száraz az időjárás.
Barcelonában vagy Silverstone-ban jelenleg tél van, így az időjárás gyakran kiszámíthatatlan és hideg. Eső, köd vagy akár hó is előfordulhat, ami 2018-ban Spanyolországot is elérte.
Ez rémálmot jelent a csapatok számára, amelyek a szezon előtt minél több adatok próbálnak begyűjteni az autóikról.
Költségek és környezetvédelem
A második ok, amiért az F1-es előszezoni tesztelés Bahreinben zajlik, az a logisztika és a költségek miatt van.
A szezonnyitót egy héttel később, február 29. és március 2. között rendezik, az első futamot pedig idén vasárnap helyett szombaton tartják.
Azzal, hogy a tesztelést a 3,3 mérföldes pályára helyezik át, a költségeket és a környezetvédelmi szempontokat is szem előtt lehet tartani, mivel a berendezéseket nem kell mozgatni.
Ez különösen fontos az F1-nek a Net Zero felé vezető úton, amelyet 2030-ra szeretne elérni.
Borítókép: Mark Thompson/Getty Images