Nemzetközi labdarúgás

Miért nincs a Chelsea mezén mezszponzor?

 A londoni kékek bemutatták a 90-es évek által inspirált hazai mezüket, amelyen az egyik legnagyobb meglepetés az, hogy nincs rajta főszponzor.

A hat nagy angol klub közül ezzel ők lettek az elsők, akik enélkül kezdik meg a szezont. De mi is ennek az oka?

A klub sokáig a Paramount+-szal egyezkedett, ahol már meg is állapodtak a felek, de a Premier League megvétózta azt. Ennek oka, hogy féltek attól, hogy a műsorkészítő cég és az ő közvetítési jogai nem férnek majd meg egymás mellett.

A Chelsea egyezkedett a Stake nevű szerencsejáték céggel is, őket azonban a szurkolók nem szerették volna a mezen látni, továbbá kizárta a hosszútávú megállapodást az, hogy a PL-klubok a 2025-26-os szezontól nem viselhetnek szerencsejátékot népszerűsítő főszponzort a mezükön.

A klub főszponzora a tavalyi szezonig a Three telekommunikációs cég volt, akik 40 milliót fizettek a megjelenésért, ez az együttműködés azonban lejárt.

A Daily Mail bennfentesei szerint ha a klubnak sikerülne is szponzort találni, csak jóval kevesebbért, évi 25 millióért tudják csak eladni a mezhelyüket, a klub romló renoméja miatt.

Chelsea’s new 2023/24 jersey has no front-of-shirt sponsor and no sleeve sponsor.

Talks are ongoing to find sponsorship solutions with the kit expected in stores by August so fans can get access before season starts.

The Blues decided against Stake as sponsors with the… pic.twitter.com/qJQTtNYGiV

— Jon Boafo (@JonBoafo) July 10, 2023

Fotó: chelseafc.com