Friss hírek

Michelisz pontot mentett az első futamon Marokkóban

Hosszas huzavona után alakult csak ki a marokkói futamok rajtrácsa, hiszen Gabriele Tarquini pontos helye sokáig kérdéses volt. Mint ismert, a szombati mérlegelésen a minimumsúly alatt volt az olasz SEAT-ja, amiért először összes kvalifikációs idejét törölték, majd vasárnap nem sokkal az első futam rajtja előtt kiderült, hogy csak a Q2-es eredményeit vették el, így a 12. helyről rajtolhatott a megszerzett 5., illetve az első döntés értelmében rá váró utolsó helyett.

A repülőrajtnál elsőre eljött a mezőny, és a startnál még nem is volt semmi probléma, az első kört viszont nem úszta meg ép bőrrel a mezőny. Előbb közvetlenül Michelisz Norbi környezetében James Nash és Mehdi Bannani is kipörgött és a betonfalnak koccant, majd Alan MacDowall pörgette ki Tom Coronelt az élbolyban. Utóbbi páros vissza tudott állni a versenybe, Nash autóját viszont ki kellett vontatni a pályáról, míg Bennani BMW-jét a bokszban igyekeztek menetkész állapotba hozni, ami végül nem sikerült a szerelőknek.

""
 
Míg Nash autóját elvontatták, pályára hajtott a biztonsági autó, a mezőny a második kört a Chevrolet Camaro mögött teljesítette. Az új rajtnál az élmezőny ismét probléma nélkül elment, Norbi viszont leszakadt Tarquiniról. Miután Tiago Monteiro műszaki hiba miatt kiállt, a Zengő Motorsport versenyzője már kilencedik volt, és biztonságos előnyt tudott kiautózni Darryl O’Younggal szemben.
 
A 4. körben Tom Chilton megelőzte Stefano D’Astét, a Ford remek szereplése tehát tovább folytatódik marokkóban, ráadásul számukra a második verseny is sok jót tartogathat, hiszen a most korán kieső Nash a pole pozícióból indulhat majd.
 
A 8. körben Pasquale di Sabatino és Alekszej Dudukalo ütközött össze, számukra is véget ért a verseny, amit ezúttal szerencsére nem kellett megszakítani vagy biztonsági autóval lelassítani az eset miatt.
 
A hajrában D’Aste visszaelőzte Chiltont, míg az O’Youngot megelőző Coronel egyre jobban megközelített Micheliszt, majd az utolsó előtti körben el is ment mellette. Ahogy azt Norbi a tévés közvetítés végén elmondta, nem is igazán akart keménykedni Coronellel, ezért a biztos pontszerzés érdekében engedékenyebb volt a kicsúszás miatt valószínűleg felpaprikázott riválisával szemben.

""
 
Az élen senkitől sem zavartatva végig a három gyári Chevrolet haladt, a rajtnál kialakult Alain Menu, Rob Huff, Yvan Muller sorrendben. A pole pozícióból induló Menu két hete Valenciában is megnyerte a második futamot, a svájci tehát zsinórban második sikerét aratta. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Chevrolet idén eddig veretlen.
 
A privátok versenyében Pepe Oriola lett a legjobb az összetettbeli negyedik helyével. Mögötte D’Aste és Franz Engstler haladt át a célvonalon, a rutinos német nem sokkal a leintés előtt előzte meg Chiltont. A brit pilótának azonban így sincs oka szomorkodni, hiszen megszerezte a Ford és saját maga első pontjait a WTCC-ben.
 
Coronel és Michelisz Norbi végül egy-egy helyet még előre léphetett, ugyanis Tarquini egyelőre ismeretlen okok miatt visszacsúszott a 11. helyig. Az utolsó pontszerző hely így O’Youngé lett.