A bikások 2010 és 2013 között négyszer hódították el a konstruktőri és az egyéni világbajnoki címet, tavaly azonban a technikai szabályok megváltozásával véget ért diadalmenetük és beköszöntött a Mercedes-korszak. A csapat vezetői több alkalommal is bírálták a jelenlegi regulákat, melyek véleményük szerint túl nagy hangsúlyt fektetnek az erőforrásokra, míg maga az autótervezés háttérbe szorul. Ezzel párhuzamosan motorpartnerüket, azaz a Renault-t is gyakran bírálták, lévén a franciák hajtóegységei teljesítmény és megbízhatóság tekintetében is elmaradtak a Mercedestől.
A 2015-ös év kiábrándítóan indult a Red Bull számára: a csapatvezető több alkalommal is nyíltan bírálta a Renault-t, mondván az új erőforrás semmivel sem lett erősebb elődjénél, sőt talán el is marad attól, az autó pedig sokkal nehezebben vezethető. Christian Horner azt is furcsállja, hogy a sport irányítói nem lépnek fel olyan látványosan a Mercedes uralma ellen, mint tették azt az ő tündöklésük idején. Az egylet tanácsadója, Helmut Marko Melbourne-ben elhintette, hogy a jelenlegi szabálykeretek között túlságosan költséges számukra az F1, s az sem zárható ki, hogy kivonulnak a sportágból, ha nem lesz változás.
Az ismert Forma-1-es szakíró, Adam Cooper legutóbbi cikkében megemlíti, hogy a Renault-val egyre mélyülő konfliktusai miatt és a vezetőség által kiábrándítónak tartott Mercedes-fölény miatt ezt a kijelentés ezúttal több lehet egyszerű fenyegetésnél. Információi szerint már a Forma-1 Menedzsment (FOM) elnöke, Bernie Ecclestone is tisztában van azzal, hogy a Red Bull-birodalom feje, Dietrich Mateschitz fontolóra vette azt, hogy eladja F1-es csapatait (a Toro Rosso is a cég tulajdonában van). A neves üzletember állítólag a csapat formahanyatlását látva „elveszítette lelkesedését” sőt Sebastian Vettel távozása is érzékenyen érintette, hiszen jó kapcsolatot ápolt a német világbajnokkal, aki 2015-től már a Ferrari királykategóriás alakulatának sikereiért hajt.
Eközben a Renault fontolóra vette, hogy ismét saját csapattal indul a királykategóriában, ám nem a nulláról akarnak indulni, hanem egy meglévő alakulat felvásárlásával térnének vissza. A franciák motorrészlegének vezetője, Cyril Abiteboul állítólag több alakulattal is felvette a kapcsolatot: például a korábbi gyári istállóval, vagyis a most Mercedes-motorokat használó Lotusszal, a Force Indiával, valamint a Red Bull-lal is. A Renault állítólag a Toro Rossóra vetette ki hálóját, azt pedig, hogy a cég tárgyal a franciákkal, nemrég Marko is megerősítette.
Cooper szerint azt sem zárhatjuk ki, hogy a Red Bull is egy autógyártó kezébe kerül, mégpedig a Forma-1-es szerepvállalással az elmúlt időszakban oly gyakran kapcsolatba hozott Audi birtokába. A Ferrari korábbi csapatvezetője, Stefano Domenicali (őt most az Audi foglalkoztatja) állítólag kidolgozott egy, a Forma-1-es szerepvállalásra vonatkozó stratégiát, a vezetőség azonban túlságosan költségesnek tartja a projektet, igaz egy már meglévő alakulat felvásárlása valamelyest megkönnyítené helyzetüket. A németek óvatosságára egyébként a magas költségek mellett a Honda küszködése (ami jól példázza, hogy milyen nehéz új gyártóként érvényesülni egy olyan korszakban, melyben korlátozottak a tesztlehetőségek) is okot szolgáltathat.
Marko vasárnapi kijelentése után többen megjegyezték, hogy a csapat 2020-ig nem hagyhatja el a királykategóriát (legalábbis jogutód nélkül), hiszen szerződést kötött a Forma-1 irányítóival. Cooper eközben a Red Bull és a Renault nézeteltéréseiről is ír: véleménye szerint az is megtörténhet, hogy az istállónak – avagy jogutódjának – már jövőre szüksége lesz egy új motorszállítóra (az, hogy az Audi már 2016-ban beszálljon a száguldó cirkuszba még akkor is valószínűtlennek tűnik, ha a vezetők végül a csatlakozás mellett döntenek). A bajnokságban jelenleg érdekeltek közül – elsősorban az ellentétek miatt – azonban egyiket sem tudja elképzelni lehetséges partnerként.