Mesterséges intelligencia segíti az FIA munkáját
A pályahatárokkal kapcsolatos problémák az elmúlt évek során gyakran előfordultak a Forma-1-ben, és bizonyos helyszíneken nevetségesen sok köridőt töröltek utólag.
Idén a pályahatárok betartásának ellenőrzéséről Ausztriában esett szó, ahol több mint 1200 lehetséges pályaelhagyást kellett megvizsgálni. Katarban, valamint az Egyesült Államokban további vizsgálatokra került sor.
Mindezen esetek kezelésére az FIA a Távoli Műveleti Központját (ROC) használja, amelyet a közel két évvel ezelőtti megalakulása óta folyamatosan fejlesztettek.
"A ROC a 2022-es szezon elején, három héttel a Bahreini Nagydíj előtt indult el, és több fázison ment keresztül" – mondta Tim Malyon versenyigazgató helyettes.
"Azt mondanám, hogy valószínűleg a 2023-as szezon utolsó harmadában aktívabban hozzájárult a problémák azonosításához és a szabályok gyakorlások közbeni ellenőrzéséhez."
Az utóbbi pár szezon során égető problémának tűnt a pályaelhagyások és azok miatt törölt köridők kérdésének megoldása, így ez mindenképpen fontos pont volt a sportág javításának szempontjából.
A szezonzáró Abu Dhabi hétvégén már használni fogják a rendszert, hogy megkönnyítsék a versenyigazgatóság munkáját az esetleges pályaelhagyások pontos és gyors megállapításában.
Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365