Forma-1 / Motorsport

Mercedes: Teljesen abszurd az új szabályokról zajló vita

""

A mai napon Bahreinben találkozik egymással a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt, a sportág kereskedelmi ügyeiért felelős Bernie Ecclestone, valamint a csapatok vezetői, köztük a Forma–1-et a közelmúltban sokat bíráló Ferrari-elnökkel, Luca di Montezemolóval. Az olasz többször is hangot adott nemtetszésének, miszerint a Forma–1 a fogyasztási korlátozásokkal unalmas „taxizássá” vált idén, ezért kezdeményezte a mostani találkozó létrejöttét. Javaslata szerint a versenyek izgalmasabbá tételéért el kellene törölni az üzemanyag átfolyási sebességének korlátozását, továbbá le kellene rövidíteni a versenyeket, hogy több akciót láthassunk.

Jean Todt Bahreinbe érkezve szombaton már kifejtette álláspontját az F1-et ért kritikákról – de a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff is véleményt formált. Az idei szezont eddig uraló német csapat meglehetősen furcsának tartja, hogy riválisaik már két verseny után ítéletet mondanak, s temetni kezdik a Forma–1-et – szerintük mindez elsősorban az ő fölényük ellen irányul. A németek természetesen ellenzik a nekik eddig kedvező szabályok megváltoztatását.

„Érdekes, hogy bizonyos motorgyártók és csapatok azt mondják, nem elég hatékonyak és gyorsak az autók 100 kilogramm üzemanyaggal, ezért további 10 kilogrammot kéne hozzáadnunk. Nos, bocsánat, de ők nem végezték el olyan jól a munkájukat, mint mi. Én ezt az egész vitát abszurdnak tartom” – fogalmazott Wolff az Autosportnak.

„Nem hinném, hogy Malajziában bárkinek is problémája volt az üzemanyag-fogyasztással. Nem volt probléma ezzel. Padlógázzal mentünk, minden autó ezt tette. És kijöttünk az üzemanyagunkból. Tehát amit állítanak, az nem igaz. Nincs üzemanyag-takarékos mód. Nincs taxizás. Padlógáz van. A kemény gumik segítettek ebben. Meg kell értenünk, mi nem tetszik a szurkolóknak. Ha a hang az, akkor változtatnunk kell a hangon. Hogy a futamok amiatt unalmasak lettek, mert egy csapat dominál rajtuk? Ez a jelenség már húsz éve köztünk van. Az nem volt unalmas, amikor Sebastian megnyerte az utolsó kilenc versenyt? Biztosan sokkal unalmasabb, ha valaki dominál – és ezt rajongóként mondom” – nyilatkozta az osztrák szakember.