Extrém sport

"Megveszekedett szél rázta a lakósátrunkat egész éjszaka."

A K2 expedíció két hegymászója, Klein Dávid és Suhajda Szilárd az alaptáborban várja a csúcstámadáshoz megfelelő időjárási körülményeket.A K2 expedíció két hegymászója, Klein Dávid és Suhajda Szilárd az alaptáborban várja a csúcstámadáshoz megfelelő időjárási körülményeket.A K2 expedíció két hegymászója, Klein Dávid és Suhajda Szilárd az alaptáborban várja a csúcstámadáshoz megfelelő időjárási körülményeket.Klein Dávid és Suhajda Szilárd 2019. június 10-én indultak el a K2 expedícióra, hogy teljesítsék a Himalája Koronája kihívást.

A cél, hogy felvigyék a magyar zászlót 8611 méter magasra oxigéntöbblet nélkül. Mi történik velük? Hogy vannak? A naplóbejegyzéseikből kiderül, itt a sport365 oldalán is.

2019.07.11.

"Megveszekedett szél rázta a lakósátrunkat egész éjszaka. A reggeli órákban sem nyugszik, de igazából nem is a hangos csapkodás, hanem az erős fény ugraszt ki a hálózsákomból. Kikukucskálva kellemesen csalódok: az éjszakai hangok ellenére száraz időnk van. Néhány hópihe volt csupán, havazásról kár is lenne beszélni…
Sajtos tükörtojás a reggeli. Annyira tudok örülni ezeknek az étkeknek! Lehörpintek három csésze zöld teát, még fogat is mosok, és Dáviddal együtt sorba vesszük a nap teendőit. Sor kerül egy TV2-es élő bejelentkezésre, ami igazán izgalmas dolog, technikai szempontból pediglen igazi különlegesség! Minden egyben kell legyen: napkollektorok és feltöltött akksik, feltöltött műholdas modem, telefon, a stúdió, mi. Jókedvűen válaszolgatunk az otthonról érkező kérdésekre.

Akbár és Ali újjáépítik az étkezősátrunkat. Olyannyira eldeformálódott már az erős szelek és elsősorban az olvadás miatt, hogy Dávid oldalán inkább gubbasztani kényszerült az ember, mintsem egyenes derékkal, kényelmesen ülni. Mindent kipakolni, mindent vissza – és a fiúk persze megint megmozgatnak vagy kétezerötszáz kilogramm követ. A szorgalmuk és erejük egészen lenyűgöző!

Az ebédet a szomszédban töltjük. Ünnepi asztal vár minket, legalább tizenketten ülünk körülötte. Bátran merítek a fűszeres joghurtból. A süteményt Mike Horn vágja meg, szokásos lendületével. Élvezzük a pillanatot, de érzem Dávidon is: fejben már az éjszakai indulásnál tartunk. Ráadásul kicsit borongós ma az idő: egy-egy pillanatra melankólikus állapotba kerülök! Ilyenkor nyomban megrázom magam és elszánt erővel vizualizálni kezdem az előttünk álló mászást! Igen: az egészségünk és erőnlétünk kitűnő, a motiváltságunk és „harci kedvünk” változatlan és állandó! Felvillanyoz ez az állapot: jól érezzük magunkat és nagyon akarjuk! Nagyon!"
(Szilárd)
""

2019.07.12.

"Tegnap este – már vacsora után – döntöttünk úgy, hogy tolunk egy napot a harmadik körön. Az előrejelzések alapján egyértelmű, hogy a most következő utolsó akklimatizációs körünk után többet kell várnunk a megfelelő időjárási ablakra, mint amennyi pihenésre a szervezetünknek szüksége lesz.
Így egy kicsit egyenletesebben oszlik el ez a várakozás. A gyomrom is gyengélkedett az utóbbi napokban, jobb lesz azzal a tudattal indulni felfelé, hogy odabent is minden rendben.
A nap kellemes semmittevéssel, inhalálással, a felszereléseink rendezgetésével telt el. Most igazán úgy érzem, erős bennünk a harci kedve a harmadik kör előtt. Holnap hajnalban (igazából ma éjjel, úgy 02:00 körül) tervezzük az indulást…"
(Dávid)

A két hegymászó korábbi bejegyzéseit itt olvashatják.