Forma 1 / Motorsport

Megrendezett színjáték volt Rosberg monzai elfékezése?!

 

""

A német versenyző először a futam kilencedik körében hibázott – ekkor csupán stabilnak nevezhető előnyéből veszített egy keveset – az első kanyar féktávjánál, húsz körrel később ismét rontott az említett ponton, ez a hiba pedig már megbosszulta magát, hiszen Lewis Hamilton a német elé került. Mivel a Mercedes a Belga Nagydíj után – ahol két pilóta ütközött, ezért az incidensért pedig a csapat Rosberget okolta – megbüntette a jelenlegi listavezetőt, sokan felettébb gyanúsnak találták a vasárnap történteket. Az esetet a korábbi háromszoros világbajnok, Jackie Stewart is furcsának véli.

"Kevés gumifüstöt láttunk; én nem egészen értem ezt a dolgot, hiszen a pálya egyik legkönnyebb részén történt" – nyilatkozta a skót klasszis az Expressnek. – Itt egy hiba nem jár komoly büntetéssel, szóval egy kicsit össze vagyok zavarodva. Azt éreztem, hogy ez így egy kicsit túl könnyű volt; legalább megpróbálhatott volna bekanyarodni, de nem tette. Először arra gondoltam, ez a bölcs dolog, mert nehéz lesz elhinni, másodjára viszont már az járt a fejemben, hogy vajon mi folyik itt?" – teszi hozzá, majd a kérdésre, hogy véleménye szerint a hiba szándékos volt-e, így válaszol: "Azt beszélik!"

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff tegnap határozottan cáfolta a csapatutasítással kapcsolatos felvetéseket, sőt kijelentette, az ehhez hasonló összeesküvés-elméleteket csak nevetni tud. "Csak egy paranoid elme állhat elő ilyen ötlettel -nyilatkozta az Autosportnak. – Ha ez volt az elképzelésünk, elképesztően jól működött. Nagy nyomás nehezedett Nicóra, mert Lewis nagyon gyors volt tegnap, és ezt ma is láthatta" – folytatta az osztrák. A futam után egyébként maga Rosberg is képtelenségnek nevezte az elméleteket.

A témával az egyik legismertebb független F1-es újságíró, James Allen is foglalkozott, aki, bár nem szeretne egyértelműen állást foglalni, soraiból leszűrhető, hogy ő maga sem hisz az összeesküvés-elméletekben. Cikkében kihangsúlyozza, lehetett valamiféle egyezség a Mercedesnél arra az eshetőségre, ha Hamilton megnyeri az időmérőt – ebben a helyzetben Rosbergnek tartania kellett volna a pozícióját, Hamilton azonban beragadt a rajtnál, így a terv módosulhatott – azt viszont nem tartja valószínűnek, hogy a német felsőbb utasításra követte el hibáit. Allen arra is felhívja a figyelmet, hogy ezzel a hét ponttal a Mercedes egyébként sem tudta volna visszaadni a kölcsönt, hiszen Rosberg hibájával Hamilton két héttel korában legalább 18 egységet veszített.

Végül pedig megemlíti, hogy a listavezető sem immunis a hibákra. Hozzáteszi, míg Hamilton inkább az időmérőkön, addig Rosberg többnyire a futamokon rontott. Ezen kívül kiemeli azt is, hogy a lélektani előny ezen a hétvégén a britnél volt – aki egyébként végig gyorsabbnak is tűnt -, így Rosberg a nyomás hatására is hibázhatott, ezt egyébként maga a versenyző is megemlítette. A szakíró azt is felveti, hogy a német hibájakor kockásra is fékezhette volna az első abroncsot, abban az esetben pedig, ha valóban át akarta adni a pozíciót, akkor erre semmi szükség nem lett volna, azaz megoldhatta volna kevésbé kockázatosan is.