Megfűszerezték a Magyar Nagydíjat, Webber győzött
Megtartotta rajtpozícióját Felipe Massa, aki a tavalyi balesete után most a negyedik helyen végzett. Az újoncok következtek a nagyok után, az ötödik helyen Vitaly Petrov végzett a Renault-val, hatodik helyen jött be Nico Hülkenberg, míg hosszú kihagyás után visszatért veterán Pedro de la Rosa lett a hetedik a Sauberrel, amely csapat a 300. futamát futott ma. Nyolcadik lett Jenson Button a McLarennel, kilencedik helyen Kamui Kobayashi jött be a másik Sauberrel, míg az utolsó pontszerző Rubens Barrichello lett.
A levegő hőmérséklete 28°C, míg a pálya hőmérséklete 46°C volt a rajt előtt, 51%-os volt a páratartalom és gyenge északi szél fújt. Kamui Kobayashi 5 helyes rajtbüntetést kapott, így csak a 23. helyről indulhatott. A versenyzőknek 70 kört kellett teljesíteniük.
A rajt
Vettel jól jött el sorozatban a negyedik pole-jából, meg tudta tartani az első helyét, Fernando Alonso viszont lerajtolta Mark Webbert, így ő fordult el másodiknak. Vitaly Petrov a Renault-val jót rajtolt, Hamilton előtt fordult el, azonban a következő körben Hamilton visszaelőzte őt. Button a 11. helyről a 15. helyre esett vissza.
Alguersuari motorja elfüstölt a második körben, kiállt a versenyből. Kobayashi a harmadik körben elment Liuzzi, és majdnem Button mellett is, ekkor a 15. helyen autózott a japán pilóta.
Vettel és a lila szektorok
Vettel körről körre futotta a leggyorsabb időket, 6 kör alatt már 5 másodperces előnyt autózott ki Alonsoval szemben. Button szenvedett a szuper lágy gumikon, az első tízből egyedül Barrichello volt kint a keményebb keveréken a pályán, ő még sokat profitálhat ebből. Schumacher pedig eközben a csapatrádión a fékekre panaszkodott.
Vettel ellógott, azonban Alonsot biztonságos távolból követte Webber, szinte századra azonos időt autóztak ők ketten. Mögöttük Massa már kicsit elmaradt tőlük.
Hihetetlen, mik történnek itt
A verseny első kerékcseréjére 15. körben történt, Button hajtotta végre azt, közben pedig beküldték a Safety Cart, mivel egy szárny darab volt a pályán, a pilóták hajtottak be sorban a boxba, ahol iszonyat nagy káosz alakult ki. Liuzzi szárnya tört le, aki a boxban új első vezetőszárnyat kapott. Kubica-t éppen engedték ki a boxból, amikor az előtte lévő helyre jött volna be Sutil, a két pilóta összeütközött. Rosbergnek pedig leszakadt a jobb hátsó kereke, és elkezdett gurulni, majd pattogni a boxban a szerelők feje fölött, az egyik Williams szerelőt el is találta, aki könnyebb sérülést szenvedett, és bevitték a pálya orvosi központjába.
A 18. körben beintették a biztonsági autót, Webber még nem volt a boxban, így ő vezette a biztonsági autós fázis után a versenyt. A visszajátszásból kiderült, hogy Vettel átlépte a fehér záróvonalat a boxba bejövet, a rázókövön át hajtott be a boxba.
A versenyfelügyelők elkezdték vizsgálni a 11-es és 14-es autót, vagyis a Kubica-Sutil esetet. A 21. körben az állás: Webber, aki még mindig nem volt kint a boxban, Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, de la Rosa, és Button volt az első tíz. Kubica-t vissza tudták küldeni a pályára, azonban megbüntették ő, méghozzá egy 10 másodperces stop&go büntetést kapott, amit három körön belül kellett letöltenie. Kubica ekkor a 19. helyen autózott, és csak ketten voltak mögötte.
A 24. körben körben Hamilton alatt megállt a McLaren, így ő is kiállni kényszerült (valószínűleg váltó miatt adta fel). Vettelt pedig a versenyfelügyelők elkezdték vizsgálni a 25. körben, amiért a biztonsági autó utolsó körében túl messze maradt le a vezető Webberről. Közben pedig Kubica beállt a boxba, így ő az ötödik pilóta, aki ma biztosan nem ér célba. Webber az élen 12 másodperccel vezetett Alonso előtt, aki a harmadik helyen állt, de még ki kellett állnia a boxba. Vettel a 29. körben boxutca-áthajtásos büntetést kapott, amit három körrel később töltött le, és maga sem tudta, miért kapta azt. Vettel vissza tudott jönni Massa elé.
Webber már a 34. körét taposta a lágyabb gumikon, akinek 16 másodperc előnye volt Alonsoval szemben, és körönként nem kevesebb, mint 8 tizeddel verte a Ferrari versenyzőjét az ausztrál. Webber továbbra is jó köröket futott, a 38. körben már 18 másodperc felett volt az előnye, ami már majdnem elég egy kiálláshoz. Az első tízből még Barrichello nem volt kint, aki az ötödik helyen autózott. Webber pokoli köröket futott a lágy keveréken, a 43. kör végén, 23 másodperces előnynél ment be a depóba a keményebb keverékű gumikért, hiba nélkül végrehajtották az, 4,4 másodpercig állt a boxban, és fél célegyenesnyi előnnyel jött vissza a pályára.
Webber betolta
A 44. körben ez volt az állás: Webber, Alonso, Vettel, Massa, Barrichello, aki továbbra sem volt kint, Petrov, Hülkenberg, de la Rosa, Button és a 23. helyről induló Kobayashi volt a tizedik.
Webber magabiztosan és megnyugtató előnnyel vezetett Alonso előtt, Vettel viszont mindent megpróbált, hogy elmenjen Alonso mellett, de egyelőre nem jött össze neki. Barrichello az 56. kör végén jött ki a boxba a lágyabb gumikéért és a 11. helyre jött vissza, és kevesebb, mint 1 másodperccel volt lemaradva a tizedik Schumachertől. Webber továbbra is pokoli időket futott, pedig talán már lekapcsolt mindent, amint lehetett, újra 20 másodperccel vezetett Alonso előtt.
Barrichello szuper lágy gumikon nyomta le Schumacher a pályáról, a tét a tizedik egyben utolsó pontszerző hely volt. Barrichello végül hosszas csata után három körrel a vége előtt a célegyenes végén elment Schumacher mellett, a német pilóta elég kevés helyet hagyott Barrichellonak, akit majdnem fel is passzírozott a falra. Az esetet vizsgálni kezdték a versenyfelügyelők.
A 25. Magyar Nagydíj végeredménye:
Hely | N° | Vezető | Csapat | Idő-eltérés | Rajth. | Vált. | Ir. | Pont |
1 | 6 | Mark Webber | Red Bull |
Győztes | 2 | 1 | 25 | |
2 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | +17.8 mp | 3 | 1 | 18 | |
3 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull |
+19.2 mp | 1 | 2 | 15 | |
4 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | +27.4 mp | 4 | 0 | 12 | |
5 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | +73.1 mp | 7 | 2 | 10 | |
6 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams | +76.7 mp | 10 | 4 | 8 | |
7 | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | +1 Kör | 9 | 2 | 6 | |
8 | 1 | Jenson Button | McLaren | +1 Kör | 11 | 3 | 4 | |
9 | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | +1 Kör | 23 | 14 | 2 | |
10 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | +1 Kör | 12 | 2 | 1 | |
11 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes |
+1 Kör | 14 | 3 | ||
12 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | +1 Kör | 15 | 3 | ||
13 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India |
+1 Kör | 16 | 3 | ||
14 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus |
+3 Kör | 19 | 5 | ||
15 | 18 | Jarno Trulli | Lotus |
+3 Kör | 20 | 5 | ||
16 | 24 | Timo Glock | Virgin |
+3 Kör | 18 | 2 | ||
17 | 21 | Bruno Senna | Hispania |
+3 Kör | 22 | 5 | ||
18 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin |
+4 Kör | 21 | 3 | ||
19 | 20 | Sakon Yamamoto | Hispania | +4 Kör | 24 | 5 | ||
Kiesett | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | +47 Kör | 5 | 15 | ||
Kiesett | 11 | Robert Kubica | Renault | +47 Kör | 8 | 10 | ||
Kiesett | 4 | Nico Rosberg | Mercedes |
+55 Kör | 6 | 16 | ||
Kiesett | 14 | Adrian Sutil | Force India | +55 Kör | 13 | 10 | ||
Kiesett | 17 | Jaime Alguersuari | Toros Rosso | +69 Kör | 17 | 7 |
A világbajnokság állása a futam után:
Hely. | Pilóta | Pont | Hely. | Csapat | Pont | |
1 | Mark Webber | 161 | 1 | Red Bull | 312 | |
2 | Lewis Hamilton | 157 | 2 | McLaren | 304 | |
3 | Sebastian Vettel | 151 | 3 | Ferrari | 238 | |
4 | Jenson Button | 147 | 4 | Mercedes | 132 | |
5 | Fernando Alonso | 141 | 5 | Renault | 106 | |
6 | Felipe Massa | 97 | 6 | Force India | 47 | |
7 | Nico Rosberg | 94 | 7 | Williams | 40 | |
8 | Robert Kubica | 89 | 8 | BMW Sauber | 23 | |
9 | Michael Schumacher | 38 | 9 | Toro Rosso | 10 | |
10 | Adrian Sutil | 35 | 10 | Lotus | 0 | |
11 | Rubens Barrichello | 30 | 11 | HRT | 0 | |
12 | Vitaly Petrov | 17 | 12 | Virgin | 0 | |
13 | Kamui Kobayashi | 17 | ||||
14 | Vitantonio Liuzzi | 12 | ||||
15 | Nico Hülkenberg | 10 | ||||
16 | Sébastien Buemi | 7 | ||||
17 | Pedro de la Rosa | 6 | ||||
18 | Jaime Alguersuari | 3 | ||||
19 | Heikki Kovalainen | 0 | ||||
20 | Karun Chandhok | 0 |