Amerikai sportok

Még 5 nap a Super Bowl-ig: a legeslegdrágább reklámok ideje

A helyszín megismerése után folytassuk ráhangolódásunkat a XLVIII. Super Bowlra. 

A világ legnagyobb showműsora, így lehet jellemezni az NFL-nagydöntőjét, a Super Bowl-t, amit idén a New York melletti East Meadowlandsben rendeznek. Minden kétséget kizáróan ez a legnézettebb televíziós közvetítés az Egyesült Államokban, amely alatt a reklámoknak borsosan megkérik az árát a szolgáltatást nyújtó csatornák.

Sok szurkoló szerint pont ezek teszik tönkre az amerikai futballt, mivel az NFL-alapszakasz és előszezon meccsek is többször szakadnak félbe reklámszünet miatt, nem említve a külön tv-csatornák által kikért Two minute warning szabályt, amikor újabb időt kapnak hirdetések leadására. Azonban a Super Bowl extra nézettsége miatt nagyon megkérik az árat a hirdetőktől, ugyanis az előző évben a döntőt közvetítő CBS csatorna nem kevesebbet, mint 4 millió dollárt kért el azért, hogy 30 másodpercet hirdethessünk a közvetítés alatt.

Emiatt a reklámokban mindent bevetnek a népszerűség elérésére, a szurkolók minél nagyobb szórakoztatására. A 2011-es Green Bay Packers-Pittsburgh Steelers mérkőzés alatt leadott ifjú Darth Vaderes Volkswagen reklám a mai napig nagy népszerűségnek örvend a szurkolók között.

2012-ben a Samsung elkészítette a Galaxy okostelefonját, amely ekkor indította el hódító útját. A reklámban a megőrülés mellett feltűnik egy NFL-sztár is, a Chicago Bears tavaly visszavonult linebackere, Brian Urlacher is, aki együtt vonul a telefontól megbolonduló tömeggel.

Most ugorjunk egy kicsit vissza az időben, egészen 2008-ig. Az egyik legmókásabb Super Bowl reklámot forgatta le a Budweiser sörgyár, amelyben egy lovat készít fel egy kutya Rocky Balboa módjára. Állatbarátok mellett minden ember, kicsi és nagy arca kiderült, miközben megnézte a videót, ahogy nekem is.

Szintén 2008 és egy másik remek hirdetés, amelyben Carlos Mencia humorista igyekszik segíteni néhány szerencsétlen srácnak a becsajozásban, ám a hirdető cég söre őt is legyőzi a hódítások alatt.

 

És végül szintén egy mókás reklám 2008-ból, amikor a Pepsi az egyik legnépszerűbb pop- és filmsztárt, Justin Timberlake-et szivatta meg nagyon csúnyán, de hogy az NFL-től ne igen szakadjanak el a Super Bowl közben, feltűnik három játékos a Dallas Cowboys csapatából, köztük Tony Romo irányítóval.